دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
پنج شنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۳

آغاز تزریق واكسن كرونا برای بیماران صعب العلاج و پاركبان در مازندران
 
قاسم اویس در گفت وگو با خبرنگار فارس از تزریق واكسن كرونا برای بیماران صعب العلاج در استان مازندران خبر داد و اظهار كرد:هماهنگی با معاونت درمان برای تزریق واكسن آغاز شده است.

معاون بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشكی مازندران گفت: لیست بیماران صعب العلاج توسط درمان در اختیار شبكه های بهداشت و درمان قرار داده می شود و شبكه ها براساس لیست و تماس با آنها واكسن را انجام می دهند.

اویس اضافه كرد: براساس سند ملی و اعلام گروه های دریافت كننده واكسن از سوی وزارت بهداشت، كاركنان بهداشت و درمان در خط اول مواجهه با كرونا، جانبازان مستقر در مراكز نگهداری جانبازان  سالمندان در محل نگهداری سالمندان زیرپوشش بهزیستی، پاكبانان شهرداری ها در حال دریافت واكسن هستند.

معاون توانبخشی بهزیستی مازندران از تزریق 290 دوز واكسن كرونا برای سالمندان زیرپوشش این مركز خبر داد و گفت: واكسن های تزریق شده روسی بوده است و تاكنون هیچ مشكلی برای تزریق كنندگان به وجود نیامده است.

قلندری یادآور شد: برنامه ریزی برای تزریق مرحله دوم واكسن در دستور كار است.

سیدمحمد محمدی تاكامی مدیركل دفتر امور شهری و و شوراهای استانداری مازندران از برنامه ریزی برای تزریق واكسن كرونا برای هزار و 359 پاكبان مازندران خبر داد.

همچنین در این زمینه شهرداری ساری اعلام كرد؛ با هماهنگی دستگاه های مرتبط در مرحله اول واكسیناسیون كارگران شهرداری علیه ویروس كرونا، واكسیناسیون غسال های آرامستان شهر ساری كه در مواجهه با خطرات و آسیب های ناشی از این ویروس قرار دارند انجام شد.

در مرحله بعد بیش از 550 نفر از پاكبانان و پس از آن رانندگان وسایل حمل و نقل عمومی در اولویت واكسیناسیون قرار داشته و به مرور زمان تمامی كارگران شهرداری كه در شرایط سخت و زیان آور محیط كار فعالیت دارند نسبت به ویروس منحوس كرونا ایمن خواهند شد.

گفتنی است طبق اطلاعات منتشر شده از بنیاد شهید استان مازندران تاكنون ٧١٢ تزریق بابت مرحله اول برای جانبازان ٧٠ درصد و شیمیایی شدید در اسفندماه انجام شد و در حال انجام است .

همچنین در مرحله دوم از نیمه دوم فروردین برای 4 هزار نفر ایثارگر شروع خواهد شد، نوع واكسن در مرحله اول اسپوتنیگ روسیه بود و برای مرحله دوم هنوز نوع واكسن معلوم نیست.

انتهای پیام/86004/ج
منبع خبر:
خبرگزاری فارس
   تاریخ: ۱۳:۵۲ - ۰۸/۰۱/۱۴۰۰   بازدید: ۱۶۰