دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
پنج شنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۳

فعالیت چهار مركز خدمات اوتیسم كودكان
 
مدیركل بهزیستی قم از فعالیت 4 مركز ارائه خدمات به افراد و كودكان مبتلا به اوتیسم در استان قم خبر داد.
فعالیت چهار مركز خدمات اوتیسم كودكان مهدی پهلوانی با اشاره به نامگذاری دوم آوریل (13 فروردین) بنام روز جهانی آگاهسازی اوتیسم ضمن اعلام این خبر گفت : تاكنون 500 نفر مبتلا به اوتیسم در استان شناسایی شده اند و در حال حاضر حدود 150 كودك و نوجوان مبتلا به اوتیسم در 4 مركز غیردولتی و تحت نظارت بهزیستی قم خدمت می گیرند.

پهلوانی در پاسخ به این سوال كه خدمات بهزیستی شامل چه فعالیتهایی است افزود: در حال حاضر ماهانه به ازاء هر كودك اوتیسمی ٨٠٠هزار تومان یارانه به مراكز روزانه آموزشی و توانبخشی طیف اوتیسم پرداخت می شود و بهزیستی علاوه بر یارانه مذكور ، هر فصل برای هزینه ایاب و ذهاب و هزینه بهبود تغذیه نیز برای هر كودك اوتیسمی مبلغی را پرداخت می كند.

مدیركل بهزیستی قم خاطرنشان كرد: در مراكز اوتیسم خدماتی شامل كاردرمانی، گفتاردرمانی، خدمات مشاوره و روانشناسی، خدمات ورزشی و اصلاحی توسط كارشناسان ارائه می شود و آموزش های مركز محور و خانواده محور هم مدنظر است.

پهلوانی در این بخش از سخنان خود با اشاره به جای خالی مراكز ارائه دهنده خدمات به افراد مبتلا به اوتیسم بالای 15 سال از خیرین و بخش غیردولتی درخواست كرد با ورود به این مقوله یاریگر بهزیستی و خانواده های این نوجوانان باشند.

وی با بیان اینكه كودكان اوتیسمی تا سن 14 سالگی می توانند از مراكز طیف اوتیسم خدمات دریافت كنند تصریح كرد: این افراد طبق دستورالعمل سازمان بهزیستی پس از این سن می توانند با مراجعه به مراكز حرفه آموزی مهارت های لازم را كسب كنند.

انتهای پیام
منبع خبر:
ایسنا
   تاریخ: ۲۲:۱۱ - ۱۰/۰۱/۱۴۰۰   بازدید: ۱۵۰