دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
پنج شنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۳

برنامه بهزیستی برای ساماندهی كودكان كار در سال 1400
 
معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی كشور درباره برنامه های سازمان بهزیستی برای ساماندهی كودكان كار در سال 1400، توضیحاتی داد.


حبیب الله مسعودی فرید معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی كشور در گفت وگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره ساماندهی كودكان كار برای سال 1400، اظهار كرد: تهران را به عنوان شهر پایلوت برای ساماندهی كودكان كار از طریق عنبیه چشم آغاز كردیم و موفقیت های خوبی هم حاصل شد.

معاون امور اجتماعی سازمان تامین اجتماعی تصریح كرد: هماهنگی های لازم را با سایر كلانشهر ها كه موضوع كودكان كار به عنوان یك معضل اجتماعی در آن شهرها نیز است، انجام دادیم تا اقداماتی كه برای ساماندهی كودكان كار در تهران انجام شده است در سایر شهر ها هم اجرا شود.

وی افزود: سیاست سازمان بهزیستی در حوزه ساماندهی كودكان كار به این صورت است كه كودكان را در كنار خانواده توانمندسازی كنیم، اما گاهی خانواده صلاحیت لازم را برای نگهداری كودك ندارد و نحوه برخورد ما تغییر خواهد كرد.

فرید درباره اقدامات بهزیستی در حوزه كودكان كار اتباع خارجی، گفت: با كودكان كار اتباع خارجی هم كه از نظر اداره اتباع خارجی مشكل حضور در ایران ندارند و مجوز های لازم را دریافت كرده اند نیز مانند كودكان كار ایرانی برخورد می كنیم و حمایت های لازم را از این كودكان هم داریم، اما كودكان اتباع خارجی كه اجازه اقامت ندارند تحویل اداره اتباع شده و اقدامات لازم را اداره اتباع انجام می دهد.

معاون امور اجتماعی سازمان تامین اجتماعی با اشاره به اینكه رویكرد بهزیستی برای ساماندهی كودكان كار به صورت موردی است، ادامه داد: دلایل كار كردن كودكان مختلف است و ما هنگام ساماندهی، بررسی مورد می كنیم تا دلیل و چرایی كار كردن هر یك از كودكان را بدانیم و متناسب با آن اقدامات خودمان را انجام دهیم.

بیشتر بخوانید

- ساماندهی 500 كودك كار و خیابان در پایتخت/ 84 درصد این كودكان ایرانی نیستند
   تاریخ: ۰۵:۰۸ - ۱۱/۰۱/۱۴۰۰   بازدید: ۱۵۳