دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
پنج شنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۳

اهداف و اهم برنامه های گروه آموزشی مددكاری اجتماعی دانشگاه اعلام شد
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی؛

اهداف و اهم برنامه های گروه آموزشی مددكاری اجتماعی دانشگاه اعلام شد

مدیر گروه آموزشی مددكاری اجتماعی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، اهداف این گروه آموزشی و اهم برنامه های آموزشی، پرورشی، پژوهشی و توسعه رشته مددكاری اجتماعی در سال 1400 را اعلام كرد.

دكترغنچه راهب در گفت وگو با خبرنگار وبدای دانشگاه، در ترسیم هدف توسعه آموزش مددكاری اجتماعی، « بازنگری سرفصل و منابع دروس آموزشی درمقاطع تحصیلی كارشناسی و دكتری، آموزش و كاربست روشهای نوین آموزش و ارتقاء و بهبود منابع و فضاهای آموزشی مددكاری اجتماعی » را مورد توجه قرار داد.

وی همچنین، برای توسعه آموزش این رشته، « دعوت از اساتید توانمند داخلی و خارجی جهت آموزش و برگزاری كارگاههای آموزشی، ارزیابی دقیق فیلدهای آموزشی دانشجویان و انتخاب بهینه فیلدها » را از جمله برنامه های گروه مددكاری اجتماعی ذكر كرد.

مدیرگروه مددكاری اجتماعی، توسعه این رشته را از دیگر اهداف گروه عنوان كرد و افزود: به این منظور، برنامه « ماموریت گرایی و اجرای طرحهای مداخله مددكاری اجتماعی با هدف دستیابی به سلامت روانی-اجتماعی و توانبخشی اجتماعی در جامعه » را مدنظر داریم.

دكتر راهب همچنین در راستای توسعه رشته مددكاری اجتماعی، « تدوین و به تصویب رساندن گرایش ها و شاخه های تخصصی رشته مددكاری اجتماعی » را لازم دانست و پیگیری آن را در برنامه های سالجاری این گروه آموزشی قرار داد.

وی با اشاره به نقش واحدهای مددكاری اجتماعی در مراكز درمانی به عنوان فیلدهای آموزشی و همچنین واحدهای خدماتی برای مراجعان به مراكز درمانی، گفت: در سالجاری، توسعه و تقویت خدمات مددكاری اجتماعی در مراكز درمانی تابعه دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی پیگیری خواهد شد.

وی افزود: با توجه به شرایط متفاوت مركز روانپزشكی رازی با دیگر مراكز درمانی تحت پوشش، و نیازهای ویژه بیماران مركز رازی و خانواده های آنان، در نظر داریم تا « پروتكل كار مددكاری اجتماعی مربوط به بیماران با اختلالات روانپزشكی » جهت استفاده در مركز روانپزشكی رازی تدوین شود.

وی ادامه داد: خدمات مددكاری اجتماعی در مراكز درمانی رفیده، نظام مافی و اسماء نیز توسعه و تقویت می شود و مراجعان به این مراكز درمانی می توانند از خدمات تخصصی این حوزه بهره مند شوند.

مدیر گروه آموزشی مددكاری اجتماعی دانشگاه، ابعاد پرورشی و ارتقای سلامت روان دانشجویان را از دیگر وظایف گروه عنوان كرد و به همین منظور، « ارائه مشاوره های تخصصی در زمینه های آموزشی، پرورشی و بهداشت روانی و همچنین، نظارت بر سلامت روان دانشجویان » را از جمله برنامه های سال 1400 ذكر كرد.

دكتر راهب گفت: در تحقق اهداف پرورشی و ارتقای سلامت روان دانشجویان، « ارزیابی مستمر رضایت مندی دانشجویان و برنامه ریزی جهت رفع موانع و بهبود كیفیت آموزش و پرورش دانشجویان » مورد توجه قرار می گیرد.

وی همچنین در راستای تحقق اهداف پژوهشی گروه مددكاری اجتماعی دانشگاه، « تقویت پژوهش درعرصه های تحقیقاتی متناسب با اهداف و چشم اندازهای دانشگاه و نیازهای جامعه » را مورد تاكید قرار داد و افزود: برنامه داریم تا « طرحهای تحقیقاتی بین رشته ای، برون گروهی و برون دانشگاهی مرتبط با مددكاری اجتماعی تقویت و توسعه یابند».

وی، « برگزاری همایش های بین المللی با محوریت توانمند سازی اجتماعی، سلامت اجتماعی و مددكاری اجتماعی بالینی » را از دیگر برنامه های مهم گروه آموزشی مددكاری اجتماعی دانشگاه ذكر كرد.

انتهای پیام/

تهیه و تنظیم خبر: نعیمی پور
   تاریخ: ۰۴:۰۰ - ۱۲/۰۱/۱۴۰۰   بازدید: ۲۵۷