دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
پنج شنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۳

12هزار ورزشكار ناشنوا داریم/تدارك اعزام كاروان 150 نفره به المپیك برزیل
 
رئیس فدراسیون ناشنوایان گفت: برای حضور در رقابت های المپیك ناشنوایان برزیل در نظر داریم یك كاروان 150 نفره را اعزام كنیم.
12هزار ورزشكار ناشنوا داریم/تدارك اعزام كاروان 150 نفره به المپیك برزیل مهران تیشه گران در حاشیه حضور در تمرینات تیم های ملی كشتی فرنگی ناشنوایان كه به میزبانی كرمانشاه درحال برگزاری است، در جمع خبرنگاران در تشریح آخرین وضعیت اردوهای تیم های ملی كشتی ناشنوایان اظهار كرد: از حدود یك ماه پیش تیم های ملی كشتی آزاد و فرنگی در دو رده جوانان و بزرگسالان اردوهای آمادگی خود را بصورت مجزا آغاز كرده اند تا حضوری موفق در رقابت های قهرمانی جهان كه قرار است تیر ماه در تركیه برگزار شود، داشته باشند.

وی افزود: برای انتخاب نفرات نهایی اعزامی تاكنون دو اردو برگزار شده كه یكی از آنها به میزبانی كرمانشاه بوده و ظرف 10 روز آینده هم دور سوم اردوها را آغاز خواهیم كرد تا بتوانیم تیمی باكیفیت بیشتر را با انتخاب نفرات اصلی از سوی كادر فنی راهی این مسابقات كنیم.

رئیس فدراسیون ناشنوایان بااشاره به جایگاه خوب كشتی ناشنوایان ایران در دنیا و برنامه ریزی برای تكرار افتخارآفرینی های گذشته، عنوان كرد: تیم كشتی آزاد بزرگسالان ایران طی دو دوره گذشته رقابت های جهانی، برسكوی قهرمانی ایستاده و در بخش فرنگی هم در دوره گذشته مقام قهرمانی را بدست آوردیم و بازهم امیدواریم بتوانیم دوباره این افتخارآفرینی ها را تكرار كنیم.

وی اضافه كرد: البته رقبای سرسختی همچون روسیه، تركیه و اكراین را در پیش داریم، با این حال ما هم اردوها را خوب شروع كردیم و با كادر فنی قوی تمرینات را پیش می بریم.

به گزارش ایسنا، تیشه گران در بخش دیگری از این گفت و گو در خصوص شرایط ورزش ناشنوایان در كشور هم گفت: تا پیش از شیوع كرونا طبق اعلام فدراسیون پزشكی ورزشی حدود 10 تا 12 هزار ورزشكار سازمان یافته داشتیم كه جامعه بزرگی هستند.

وی اعلام كرد: البته براساس آمارهای سازمان بهزیستی در كشور حدود یك میلیون نفر جامعه كم شنوا و ناشنوا را داریم كه حدود 12 هزار نفر از آنها مخاطب ما هستند.

رئیس فدراسیون ناشنوایان گفت: این تعداد ورزشكار در 17 رشته فعالیت می كنند كه در حدود هشت رشته توانسته ایم در جهان شاخص باشیم و در رقابت های المپیك این رشته ها مدال آور بوده ایم.

وی از آماده سازی تیم های ملی ناشنوایان مختلف برای اعزام به رقابت های المپیك ناشنوایان برزیل در اوایل سال آینده خبرداد و اعلام كرد: برای حضور در این رقابت ها در نظر داریم یك كاروان 150 نفره را اعزام كنیم و همواره كاروان هایی هم كه اعزام كرده ایم دست پر برگشته اند، بگونه ای كه در المپیك قبل بین 120 كشور دنیا در جایگاه هفتم قرار گرفتیم.

اردوی تیم های ملی كشتی فرنگی ناشنوایان از ششم فروردین با حضور 34 كشتی گیر در كرمانشاه آغاز شده و تا 14 این ماه ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام
منبع خبر:
ایسنا
   تاریخ: ۱۱:۱۹ - ۱۲/۰۱/۱۴۰۰   بازدید: ۱۸۷