دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
پنج شنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۳

هنگام وقوع حادثه چه اطلاعاتی به اپراتورهای اورژانس ارائه بدهیم؟
 
در اغلب مواردی كه در پی وقوع حادثه و بحران با نیروهای امدادی تماس می گیریم، تحت تاثیر اضطراب بسیار زیادی قرار داریم و همین موضوع ممكن است موجب شود كه اطلاعات كافی را در اختیار دستگاه های امدادی قرار ندهیم؛ اما دانستن اینكه ارائه چه نكاتی به اپراتورها لازم است، به سریع تر رسیدن نیروهای امدادی ...
هنگام وقوع حادثه چه اطلاعاتی به اپراتورهای اورژانس ارائه بدهیم؟ مجتبی خالدی سخنگوی سازمان اورژانس كشور در گفت وگو با ایسنا، در پاسخ به اینكه برای سریع تر رسیدن آمبولانس ها به محل وقوع حادثه یا ... مددجو باید چه اطلاعاتی را به اپراتورهای اورژانس ارائه كند، گفت: در زمانی كه با اورژانس تماس گرفته می شود باید در وهله اول نوع حادثه اعلام شود.

وی ادامه داد: مكانیزم آسیب برای ما بسیار مهم است اعلام این موارد به اورژانس كمك می كند كه اگر به حضور ارگان های امدادی دیگری نیز نیاز است در همان لحظات اول این فراخوان را انجام دهیم.

خالدی اظهار كرد: اعلام تعداد دقیق مصدومان نیز بسیار مهم است چرا كه سازمان اورژانس می تواند تعداد خودروهای امدادی موردنیاز در محل را تشخیص بدهد.

وی ادامه داد: اعلام آدرس دقیق نیز یكی از موارد كمك كننده است و اگر افراد بتوانند جهت محوری كه در آن حضور دارند را نیز اعلام كنند در سریع تر رسیدن اورژانس بسیار تأثیرگذار خواهد بود.

خالدی ادامه داد: تماس گیرندگان همچنین می توانند اگر آشنایی باخدمات فوریت های پزشكی دارند به كارشناسان اپراتور اعلام كنند تا كارشناسان نسبت به اقدامات اولیه ای كه باید انجام شود، آنها را راهنمایی كنند.

انتهای پیام
منبع خبر:
ایسنا
   تاریخ: ۰۸:۴۰ - ۱۲/۰۱/۱۴۰۰   بازدید: ۳۰۰