دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
پنج شنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۳

45 بیمار اوتیسم تحت پوشش بهزیستی استان سمنان هستند
 
شاهرود- مدیركل بهزیستی استان سمنان از تحت پوشش بودن 45 بیمار مبتلابه اوتیسم در استان خبر داد و گفت: خدمات توانبخشی هم زمان با سایر معلولان به این افراد نیز ارائه می شود.
45 بیمار اوتیسم تحت پوشش بهزیستی استان سمنان هستند شاهرود- مدیركل بهزیستی استان سمنان از تحت پوشش بودن 45 بیمار مبتلابه اوتیسم در استان خبر داد و گفت: خدمات توانبخشی هم زمان با سایر معلولان به این افراد نیز ارائه می شود.

علیرضا ایزد پور در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینكه 45 بیمار اوتیسم تحت پوشش بهزیستی استان سمنان قرار دارند، ابراز داشت: این افراد همه خدماتی كه به جامعه هدف داده می شود را دریافت می كنند با این تفاوت كه بیماران اوتیسم به دلیل اختلال در برقراری ارتباط و مشكلات زبان و گفتار نیاز به درك بیشتری توسط جامعه دارند.

وی بابیان اینكه دو مركز اوتیسم در سمنان و شاهرود به این افراد خدمات لازم را ارائه می دهند، افزود: افراد اوتیسم در این مراكز مهارت های اجتماعی و چگونگی برقراری ارتباط را فرامی گیرند تا بتوانند زندگی مستقل داشته باشند.

مدیركل بهزیستی استان سمنان بابیان اینكه برخی از افراد اوتیسم دارای نبوغ خاصی هستند كه می تواند در آینده آن ها نقش مهم داشته باشد، ابراز داشت: افراد اوتیسم می توانند مهارت های لازم را كسب كنند لذا تلاش می شود تا از طریق مربیان آن ها بتوانند استعدادهای خود را شكوفا سازند.

ایزد پور بابیان اینكه برخی بیماران اوتیسم استان هنوز تحت پوشش بهزیستی نیستند، تصریح كرد: از این افراد و خانواده های آن ها درخواست می شود تا فرزند خود را به بهزیستی شهرستان های استان سمنان معرفی كنند تا تحت پوشش قرار گیرند و از خدمات لازم بتوانند بهره مند شوند.

وی ضمن بیان اینكه در صورت كسب آموزش های لازم می توان محیط بهتری برای افراد اوتیسم فراهم كرد، افزود: باید این نكته را در نظر گرفت كه این افراد نیازمند سطوح حمایتی مختلفی هستند كه دراین بین رسانه ها می توانند با معرفی ویژگی های افراد اوتیسم به چگونگی رفتار جامعه با آنها كمك كند.

به گزارش مهر، دوم آوریل مصادف با 14 فروردین در تقویم بین الملل به نام روز جهانی آگاهی از اوتیسم نامگذاری شده است.
منبع خبر:
خبرگزاری مهر
   تاریخ: ۰۸:۴۸ - ۱۴/۰۱/۱۴۰۰   بازدید: ۱۶۹