دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
پنج شنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۳

شناسایی 75 فرد دارای اختلال اوتیسم در ایلام
 
مدیركل بهزیستی ایلام گفت: تاكنون تاكنون 75 فرد دارای اختلال اوتیسم در استان شناسایی شده است.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مركز ایلام؛ زهرا همتی مدیر كل بهزیستی استان به مناسب روز جهانی آگاه سازی اوتیسم شناسایی 75 فرد دارای اختلال اوتیسم در ایلاماظهار داشت: از این 75 فرد دارای اختلال اوتیسم 50 نفر پسر و 25 نفر نیز دختر هستند.

وی ناتوانی در ارتباط با كودكان و بزرگسالان، صحبت ضعیف یا عدم صحبت، بازی با اسباب بازی نامناسب، حساسیت بیش از حد یا خیلی كم نسبت به سروصدا، بیش فعالی و یا انفعالی، عدم آگاهی از خطر، عدم تماس چشمی، دلبستگی عجیب به اشیا نظیر توجه بیش از حد به جارو برقی یا پنكه و حساسیت خیلی زیاد یا عدم حساسیت به لمس را از جمله علائم كودك مبتلا به اختلال اوتیسم عنوان كرد.

همتی تاكید كرد: خصوصیات اصلی اختلال طیف اوتیسم شامل نقص در ارتباط و تعامل اجتماعی، علایق محدود، رفتار ها یا فعالیت های كمتر، مشهود بودن علائم اختلال از حدود 18 ماهگی و دایمی بودن اختلال طیف اتیسم است.

وی با بیان اینكه امكان بهبود نسبی در صورت غربالگری، تشخیص و توانبخشی به موقع و زود هنگام برای افراد اوتیسم وجود دارد افزود: یك مركز روزانه اوتیسم در شهرستان ایلام برای خدمات رسانی به این افراد فعال است.

بگفته همتی 22 نفر از كودكان مبتلا به اوتیسم در این مركز عضویت داشته كه خدماتی از قبیل خدمات روانشناسی، كاردرمانی، گفتار درمانی و فعالیت های هنردرمانی شامل موسیقی درمانی، نقاشی و نمایش عروسكی را دریافت می كنند.

13 فروردین ماه روز جهانی آگاه سازی اوتیسم با شعار فراگیری در محیط كار، چالش ها و فرصت ها در جهانی پسا همه گیر نامگذاری شده است.
   تاریخ: ۱۳:۱۶ - ۱۳/۰۱/۱۴۰۰   بازدید: ۱۶۲