دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
پنج شنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۳

ثبت امواج مغزی با استفاده از ایمپلنت گوش
 
تهران- ایرنا- محققان دانشگاه KU Leuven واقع در بلژیك توانستند برای اولین بار در جهان با استفاده از یك ایمپلنت كه در حلزون گوش كار گذاشته می شود، امواج مغزی را به صورت مستقیم ثبت كنند.
ثبت امواج مغزی با استفاده از ایمپلنت گوش تهران- ایرنا- محققان دانشگاه KU Leuven واقع در بلژیك توانستند برای اولین بار در جهان با استفاده از یك ایمپلنت كه در حلزون گوش كار گذاشته می شود، امواج مغزی را به صورت مستقیم ثبت كنند.

به گزارش روز جمعه گروه دانشگاه و آموزش ایرنا از پایگاه خبری ساینس، این امواج مغزی نشان دهنده كیفیت شنوایی شخص هستند و ثبت و مطالعه آن ها امكان تولید تجهیزات كمكی هوشمند برای بهبود شنوایی را فراهم می كند.

ایمپلنت حلزون گوش برای احیای حس شنوایی اشخاص دچار ناشنوایی كاربرد دارد. این ایمپلنت ها توسط متخصصان و با كمك شخص كاربر به گونه ای تنظیم می شوند كه بهترین وضعیت شنوایی را ایجاد كنند اما كودكانی كه ناشنوا متولد شده اند و افراد مسنی كه دچار زوال عقل هستند نمی توانند كاركرد ایمپلنت را به درستی ارزیابی و به متخصصان اعلام كنند. یك راهكار این مشكل، تنظیم ایمپلنت بر اساس امواج مغزی است.

ناشنوایی، متداول ترین معلولیت حسی در سراسر جهان است. بر اساس آمار سازمان جهانی بهداشت، در حدود نیم میلیارد نفر از ساكنین زمین شنوایی خود را از دست داده اند و انتظار می رود این آمار در طول چند دهه آینده به دو برابر افزایش یابد.

از هر 200 كودك، یك نفر با معلولیت شنوایی متولد می شود و از هر 1000 كودك، یكی كاملا ناشنوا متولد می شود. تقریبا در نیمی از این موارد، ناشنوایی حاصل جهش های ژنتیكی است.

در حال حاضر حدود 100 ژن مختلف شناسایی شده است كه با ناشنوایی ارثی ارتباط دارند.

برچسب ها
- درمان ناشنوایی
- بلژیك
- سازمان جهانی بهداشت
- بیماری
- كم شنوایی
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۰۸:۱۰ - ۱۳/۰۱/۱۴۰۰   بازدید: ۱۶۷