دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
پنج شنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۳

سازمان بیمه سلامت از افراد دارای اتیسم حمایت می كند
 
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت گفت: سازمان بیمه سلامت از افراد دارای اتیسم حمایت كرده و تلاش می كند كه بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری، هیچ بیماری مشكلی به جز رنج نداشته باشد.
سازمان بیمه سلامت از افراد دارای اتیسم حمایت می كند مدیرعامل سازمان بیمه سلامت گفت: سازمان بیمه سلامت از افراد دارای اتیسم حمایت كرده و تلاش می كند كه بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری، هیچ بیماری مشكلی به جز رنج نداشته باشد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد مهدی ناصحی در پیامی به مناسبت روز جهاتی اتیسم نوشت: بر اساس اعلام سازمان جهانی بهداشت، تقریباً یك درصد از مردم در جهان مبتلا به اختلال اتیسم هستند بر اساس برآوردها نزدیك به 600 تا 800 هزار نفر در كشور مبتلا به اتیسم داریم كه از این میزان نزدیك به 30 هزار نفر در كشور شناسایی شده و نیمی از این افراد تحت پوشش سازمان بیمه سلامت هستند.

سازمان بیمه سلامت بر اساس وظیفه ذاتی خود در زمینه حمایت از بیماران و اقشار مختلف جامعه، افراد دارای اتیسم را نیز تحت پوشش قرار داده است. براساس تفاهم نامه سازمان بیمه سلامت و سازمان بهزیستی كشور، خدماتی مانند آزمایش ها، تصویربرداری، دارویی و ویزیت های تخصصی و فوق تخصصی و همچنین مداخلات توانبخشی شامل كار درمانی، گفتار درمانی، مداخلات رفتاری و آموزشی و مشاوره ای مبتلایان به اختلالات اتیسم تحت پوشش سازمان بیمه سلامت قرار دارد.

سازمان بیمه سلامت نیز تمام تلاش خود را برای بهبود كیفیت زندگی افراد مبتلا به اتیسم و خانواده های انان انجام داده و این مسیر برای افزایش رضایت مندی این افراد و خانواده های آنها ادامه خواهد داشت.
منبع خبر:
خبرگزاری مهر
   تاریخ: ۰۹:۲۴ - ۱۴/۰۱/۱۴۰۰   بازدید: ۱۶۹