دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
پنج شنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۳

شناسایی 154 اختلال «اتیسم» در گلستان/ تنها 2 مركز «اتیسم» در گلستان وجود دارد
 
سیدمهدی حسینی در گفت وگو با خبرنگار فارس در گرگان با اشاره به روز جهانی «اتیسم» به معرفی این اختلال و مراكز آن در گلستان پرداخت و اظهار كرد: «اتیسم» نوعی اختلال عصبی رشدی است كه برخی از والدین با نداشتن آگاهی از زمان طلائی رشد كودك و كاهش آلام آن را از دست می دهند.
وی تصریح كرد: در استان گلستان 154 نفر دارای این اختلال شناسایی و تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند كه نیازمند همراهی بیشتر والدین برای شناسایی افراد بیشتر درگیر با آن هستیم.
حسینی ادامه داد: والدین گرامی با مراجعه به سامانه autism.behzisti.net می توانند به صورت محرمانه و غیرحضوری با پاسخ به 10 پرسشنامه از اختلالات فرزندان خود آگاه شده و در صورت نیاز به راهنمایی ها و مشاوره های بیشتر به كارشناسان مربوطه ارجاع داده شوند.

علائم بارز «اوتیسم» از 1.5 سالگی شروع و تا 3 سالگی بروز داده می شود
وی اظهار داشت: علائم بارز «اوتیسم» از 1.5 سالگی شروع و تا سه سالگی بروز داده می شود و اصلی ترین آنها عدم برقراری ارتباط چشمی، تاخیر در صحبت كردن، عدم برقراری ارتباط اجتماعی و گریز از جمع و انجام كارهای تكرای است.
مدیركل بهزیستی استان گلستان با اشاره به تنها وجود دو مركز در گلستان گفت: مراكز فوق در شرق استان و شهرستان گنبدكاووس با ظرفیت 30 نفر و مركز «یارا» در گرگان با ظرفیت 50 نفر به غربالگری و آموزش و توانبخشی ویژه كودكان اوتیسم می پردازند.
لازم به ذكر است روز جهانی «اوتیسم» دو آوریل بوده كه امسال با روز طبیعت تقارن داشته و شعار آن نیز فراگیری در محیط كار، چالش ها و فرصت ها در جهانی پسا همه گیر است.

انتهای پیام/2307/
منبع خبر:
خبرگزاری فارس
   تاریخ: ۰۲:۴۱ - ۱۵/۰۱/۱۴۰۰   بازدید: ۱۶۱