دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
پنج شنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۳

توسعه برنامه های فرهنگی دانشگاه علوم توانبخشی در سال جدید
 
مدیر امور فرهنگی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی با اشاره به برنامه های فرهنگی این دانشگاه در سال جدید، از راه اندازی سامانه آموزشی برای انجمن های علمی دانشجویی خبر داد.
توسعه برنامه های فرهنگی دانشگاه علوم توانبخشی در سال جدید مدیر امور فرهنگی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی با اشاره به برنامه های فرهنگی این دانشگاه در سال جدید، از راه اندازی سامانه آموزشی برای انجمن های علمی دانشجویی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، یوسف رضایی با اعلام این خبر افزود: ارتقای كمی و كیفی انجمن های علمی دانشجویی از مهمترین برنامه های بخش فرهنگی دانشگاه است.

وی افزود: هم اكنون 13 انجمن علمی دانشجویی در دانشگاه فعالیت می كنند، اما دانشگاه دارای 22 گروه آموزشی تخصصی است كه می توانیم برای دانشجویان هر رشته و هر گروه آموزشی، یك انجمن علمی داشته باشیم و درصددیم تا با حمایت دانشجویان گروه هایی كه انجمن علمی ندارند، به آنان در تشكیل انجمن علمی كمك كنیم.

رضایی اظهار داشت: برای ارتقای كیفی انجمن های علمی دانشجویی نیز برنامه داریم تا سامانه ای شبیه سامانه آموزشی كاركنان، برای دانشجویان در انجمن های علمی طراحی و راه اندازی شود و برنامه های آموزشی فراتر از آموزش دانشگاه، با بهره گیری از توانایی علمی و تخصصی اساتید و صاحبنظران بنام داخلی و خارجی تهیه و در سامانه بارگذاری شود.

وی تاكید كرد: این سامانه قابلیت برگزاری آزمون هم خواهد داشت تا به شركت كنندگان در هر دوره آموزشی، گواهینامه مربوط به آن دوره نیز اعطا شود.

مدیر امور فرهنگی و فوق برنامه دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، «تقویت كانون های خیریه و جهادی» را از دیگر برنامه های فرهنگی سال جدید برشمرد و گفت: با همكاری كانون های خیریه و جهادی، همانند سال گذشته فعالیت های مرتبط با حوزه های سلامت اجتماعی و توانبخشی در مناطق آجرپزی محمود آباد و مرتضی گرد، برنامه ریزی و اجرا می شود.

وی افزود: در سال جدید، برنامه داریم تا كانال ها و گروه های دانشجویی دانشگاه در فضای مجازی به صورت ضابطه مند، ارتقا یابند و از تنوع و سلایق مختلف برخوردار شوند.

رضایی، «شناسایی دانشجویان با نیازهای ویژه و حمایت های فرهنگی و آموزشی از آنها» را از دیگر برنامه های فرهنگی دانشگاه در سال جدید اعلام كرد و گفت: این برنامه ها، با همكاری دو معاونت فرهنگی – دانشجویی و آموزشی انجام می شوند و تلاش می كنیم كه دانشگاه بعد از خانواده، حامی و پشتیبان دانشجویان برای حفظ سلامت اجتماعی و روانی آنان باشد تا دانشجویان با كمترین دغدغه بتوانند به تحصیل ادامه داده و در مسیر رشد و تكامل حركت كنند.

وی با اشاره اجرای برنامه های متعدد فرهنگی در سال گذشته گفت: براساس اعلام معاونت فرهنگی دانشجویی وزارت بهداشت، بخش فرهنگی دانشگاه علوم توانبخشی به لحاظ كمی و كیفی برنامه های فرهنگی و وبینارهای دانشجویی كه در سال گذشته برگزار كرد، با فاصله چشمگیری نسبت به سایر دانشگاه های علوم پزشكی كشور، بالاترین رتبه را كسب كرده است.

مدیر امور فرهنگی و فوق برنامه دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی افزود: از اسفندماه سال 1398 كه در داخل كشور با شیوع گسترده بیماری كرونا روبه رو شدیم و برای پیشگیری از گسترش آن، دانشگاه های كشور تعطیل شد، كلاس های درس دانشجویان دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی مانند سایر دانشگاه های كشور بصورت مجازی برگزار شد.

وی افزود: با تداوم آموزش مجازی، معاونت فرهنگی – دانشجویی دانشگاه نیز با برنامه های متعدد فرهنگی و آموزشی از طریق فضای مجازی، فاصله دانشجویان در اقصی نقاط كشور را با دانشگاه، به حداقل ممكن رساند و از طریق برگزاری برنامه های متعدد فرهنگی و آموزشی، ارتباط آنان را با دانشگاه حفظ كرد.
منبع خبر:
خبرگزاری مهر
   تاریخ: ۱۵:۰۴ - ۱۴/۰۱/۱۴۰۰   بازدید: ۱۵۸