دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
پنج شنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۳

پوشش بیمه ای خدمات مبتلایان به اتیسم
 
مدیرعامل انجمن اتیسم گفت: پیگیری بیمه سلامت منجر به پوشش بیمه ای خدمات مبتلایان به اتیسم شد.
پوشش بیمه ای خدمات مبتلایان به اتیسم مدیرعامل انجمن اتیسم گفت: پیگیری بیمه سلامت منجر به پوشش بیمه ای خدمات مبتلایان به اتیسم شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سعیده صالح غفاری افزود: انجمن اتیسم ایران با بیش از 20 دفتر و شعبه در كشور در كنار وزارتخانه ها و سازمان های مرتبط مانند وزارت بهداشت، وزارت رفاه و سازمان بهزیستی در كنار سایر سازمان ها و نهادهای متولی رسیدگی به اختلالات اتیسم از نظر غربالگری، تشخیص، مداخلات زودهنگام، مداخلات توانبخشی، شرایط نگهداری موقت و شبانه روزی، آموزش های دوران پیش دبستانی و دبستان و مهارت آموزی و حرفه آموزی و همچنین رسیدگی به خانواده اتیسم هستند.

وی ادامه داد: با توجه به پیگیری های انجام شده در مجلس دهم، طیف اختلالات اتیسم در سرفصل بیماری های خاص و صعب العلاج تصویب و نهایی شد. همچنین در تلاش هستیم در سال 1400 اعتبار خاص اتیسم را در این سرفصل از بیماری های خاص افزایش داده و مشخص كنیم. بخشی از این اعتبار توسط وزارت بهداشت از محل بیماری های خاص در تدوین و تخصیص بسته استاندارد خدمتی اتیسم ویژه كودكان و افراد دارای اتیسم قابل پرداخت به مراكز و كلینیك های توانبخشی خواهد بود كه با وزارت بهداشت قرارداد خواهند داشت.

غفاری گفت: سازمان های بیمه سلامت، تأمین اجتماعی و خدمات درمانی نیروهای مسلح مهم ترین سازمان هایی محسوب می شوند كه در پوشش خدمات توانبخشی استاندارد اتیسم باید هزینه ها را پوشش بدهند و در سال 1399 این اتفاق مهم در شورای عالی بیمه سلامت نهایی شده و در حال حاضر توسط مسئولان سازمان بیمه سلامت برای اجرا پیگیری شده است.

وی بیان كرد: سازمان تأمین اجتماعی و خدمات درمانی نیروهای مسلح نیز اعلام آمادگی كرده اند كه طبق بسته استاندارد مناسب برای هر سه طیف اتیسم، خدمات كار درمانی، گفتار درمانی، رفتار درمانی و ویزیت روان پزشك و بخشی از خدمات مراقبتی را تحت پوشش بیمه قرار بدهند.

مدیرعامل انجمن اتیسم ایران افزود: مهم ترین خدماتی كه یك فرد دارای اتیسم نیاز دارد، خدمات توانبخشی شامل كار درمانی، گفتار درمانی، رفتار درمانی است و این موضوع بیشترین حجم فشار اقتصادی را به خانواده ها وارد می كند.

وی اظهار كرد: عملكرد سازمان بیمه سلامت در سال 1399 بسیار قابل قبول بوده و پیگیری های همزمان انجمن اتیسم ایران و سازمان بیمه سلامت به درستی اتفاق افتاد و این مسئولیت پذیری را در همه مسئولان سازمان بیمه سلامت مشاهده كردیم.
منبع خبر:
خبرگزاری مهر
   تاریخ: ۰۹:۵۷ - ۱۵/۰۱/۱۴۰۰   بازدید: ۱۶۴