دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
پنج شنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۳

توانبخشی بیماران قلبی در دوران قرنطینه خانگی
 
یك متخصص فیزیوتراپی به بیان توضیحاتی درباره توانبخشی افراد مبتلا به بیماری های قلبی- عروقی در دوران قرنطینه خانگی پرداخت.
عارف سعیدی فیزیوتراپیست و مدرس دانشگاه تهران در گفت وگو با خبرنگار حوزه كلینیك گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: بیماران قلبی با توجه به اینكه جزو افرادی هستند كه نیاز به فیزیوتراپی و توانبخشی دارند و با توجه به بحث قرنطینه و اپیدمی ویروس كرونا در سطح جامعه و همچنین تضعیف سیستم ایمنی این افراد، لازم است كه به توصیه های گفته شده در ادامه این گزارش توجه كنند.

سعیدی در ادامه افزود: بیماران قلبی و كسانی كه طی یك سال گذشته عمل قلب انجام داده اند سعی كنند یك دوچرخه ثابت تهیه كرده و از دقیقه های كم یعنی دو دقیقه ورزش خود را شروع كنند. هر زمانی كه احساس كردند فشار خون و نبض آن ها در حال افزایش است یا دردی را در محل قفسه سینه حس كردند؛ از انجام ادامه كار منصرف شوند. همچنین بهتر است صندلی دوچرخه ثابت بالاتر باشد تا زانو های این افراد حین ورزش كمتر خم شوند.

این مدرس دانشگاه تهران مطرح كرد: این افراد در صورتی كه می توانند تردمیل تهیه كنند، برای افزایش كارایی سیستم تنفسی حتما پیاده روی را در طول روز انجام دهند و به این نكته توجه داشته باشند پیاده روی را از دقایق كم شروع كنند و طی روز های آینده؛ زمان و سرعت را تا حدی افزایش دهند.

سعیدی گفت: بیماران قلبی و كسانی كه عمل انجام داده اند در زمان ورزش حتما به قلب خود توجه داشته باشند؛ در صورتی كه فشار خون، نبض و درد قفسه سینه حس شد ورزش را متوقف كنند.

این متخصص فیزیوتراپی ادامه داد: در شرایط كنونی برای این بیماران باید ورزش های هوازی را با حداقل امكانات در نظر بگیریم. در صورتی كه استفاده از دوچرخه ثابت یا تردمیل برای این افراد امكان پذیر نبود، پیاده روی در منزل یا بیرون؛ یعنی در حیاط یا پاركینگ را انجام دهند.

سعیدی در پایان تصریح كرد: بیماران قلبی سعی كنند 15 دقیقه صبح و بعدازظهر، پیاده روی را انجام دهند تا كمك خوبی به سیستم های گردش خون، قلبی و ریوی آن ها شود.

بیشتر بخوانید

- 11 علامت هشداردهنده حمله كرونا به قلب و عروق
- 10 ماده غذایی جادویی برای سلامت قلب
   تاریخ: ۱۰:۳۴ - ۱۵/۰۱/۱۴۰۰   بازدید: ۱۶۶