دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
پنج شنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۳

300 بیمار اوتیسم تحت حمایت بهزیستی لرستان هستند
 
خرم آباد - ایرنا - مدیركل بهزیستی لرستان گفت: 300 فرد دارای اختلال اوتیسم تحت حمایت های مادی و درمانی این نهاد هستند.
300 بیمار اوتیسم تحت حمایت بهزیستی لرستان هستند خرم آباد - ایرنا - مدیركل بهزیستی لرستان گفت: 300 فرد دارای اختلال اوتیسم تحت حمایت های مادی و درمانی این نهاد هستند.

به گزارش ایرنا كرم یاری روز یكشنبه با اعلام این مطلب به رسانه ها افزود: بیش از 90 نفر از این تعداد در 2 مركز غربالگری اوتیسم خرم آباد و بروجرد نگهداری می شوند.

وی اظهار داشت: اختلال اوتیسم در سه سال اول زندگی شایع تر است و هسته مركزی نقص، اختلال در ارتباط با دیگران است كه سازمان ملل و نهادهای داخلی در راستای دعوت افكار عمومی به همیاری برای پیوند این بیماران با زندگی تلاش می كنند.

یاری با اشاره به اینكه افراد اوتیستیك دنیا را متفاوت تر از دیگران می بینند و حس می كنند گفت: اوتیسم یك اختلال پیچیده و چند وجهی رشد و شكل گیری سیستم عصبی است كه پردازش اطلاعات و ادراك را مختل می كند و بر شكل گیری تعاملات اجتماعی، ارتباط گیری و رفتارهای انسانی اثر می گذارد.

وی خاطرنشان كرد: علائم اوتیسم تا پیش از سه سالگی آشكار می شوند و در بخش مناسبات اجتماعی با اطرافیان، شكل ارتباط گیری و تكرار رفتارهای كلیشه ای قابل مشاهده است.

مدیر كل بهزیستی لرستان تصریح كرد: فقدان ارتباط چشمی با مخاطب، تكان دادن مكرر دست ها، بی قراری و اضطراب، ترس از صدا یا اشیا، تاخیر در گفتار یا تكان دادن بدن در زمان نشستن و ایستادن از نشانه های عمومی اوتیسم هستند.

یاری گفت: اوتیسم درمان یا دارو ندارد اما توانبخشی و آموزش كمك بزرگی برای زندگی مستقل افراد اوتیستیك می كند.

برچسب ها
- اداره كل بهزیستی استان لرستان
- اوتیسم
- لرستان
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۱۲:۲۸ - ۱۵/۰۱/۱۴۰۰   بازدید: ۲۰۹