دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
پنج شنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۳

داغ كرونا بر دل 1401 خانواده لرستانی/ جولان كرونای انگلیسی در شهرهای قرمز
 
به گزارش خبرگزاری فارس از خرم آباد، مریم كوشكی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به آخرین آمار ابتلا به كرونا در لرستان اظهار كرد: به دلیل رعای نكردن پروتكل های بهداشتی و شروع پیك چهارم كرونا در استان، در روزهای اخیر شاهد افزایش آمار مبتلایان و همچنین جان باختگان به كووید 19 هستیم.

وی خاطرنشان كرد: با مرگ 6 نفر دیگر از هم استانی ها طی 24 ساعت گذشته، آمار جان باختگان به 1401 شهروند رسید، ضمن اینكه در این بازه زمانی 391 نفر در مراكز درمانی سراسر استان بستری شدند.

به گفته دبیر ستاد مقابله با كرونا دانشگاه علوم پزشكی لرستان تعداد كل مبتلایان به كووید 19 در این استان تا پایان روز 13 فروردین به رقم 78 هزار و 486 نفر رسیده كه نسبت به آمار 77 هزار و 839 ابتلای روز قبل، افزایش قابل توجهی داشته است.

كوشكی به افزایش تعداد افراد مبتلا به كرونای جهش یافته در لرستان اشاره و تصریح كرد: بر اساس آخرین وضعیت اعلام شده توسط وزارت بهداشت، در حال حاضر شهرهای خرم آباد، بروجرد، دلفان، سلسله و الیگودرز در وضعیت هشداری قرمز قرار دارند.

وی بیان داشت: تاكنون در چهار مرحله واكسن به تعداد  7 هزار و 447 دز وارد استان شده كه عمده این واكسن ها برای كادر بهداشت و درمان در معرض بیماران تزریق شده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشكی لرستان با بیان اینكه  165 دز برای سالمندان بهزیستی و 300 دز برای جانبازان شیمیایی بالای 50 درصد تزریق شده، افزود: همچنین تاكنون 700 دز برای پاكبانان شهرداری و هزار و 650 دز نیز برای بیماران خاص بستری در بیمارستان تزریق شده است.

انتهای پیام/
منبع خبر:
خبرگزاری فارس
   تاریخ: ۱۳:۲۶ - ۱۵/۰۱/۱۴۰۰   بازدید: ۱۹۶