دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۳

بیش از 10 هزار مددجو بهزیستی واكسن كرونا دریافت كرده اند/ نیاز بهزیستی به 75 هزار دوز واكسن كرونا برای مددجویان
 
سراج درباره جزئیات تزریق واكسن كرونا به مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی، توضیحاتی داد.
بیش از 10 هزار مددجو بهزیستی واكسن كرونا دریافت كرده اند/ نیاز بهزیستی به 75 هزار دوز واكسن كرونا برای مددجویان

مصطفی سراج مدیركل دفتر توانبخشی سازمان بهزیستی كشور در گفت وگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره جزئیات تزریق واكسن كرونا به مددجویان مراكز توانبخشی تحت پوشش سازمان بهزیستی، اظهار كرد: تا 10 صبح روز گذشته، واكسیناسیون 10 هزار و 928 نفر از مددجویان و كاركنان مراكز توانبخشی مراقبتی بهزیستی انجام شده است.

وی افزود: از این تعداد، 7 هزار و 632 نفر سالمند، 969 نفر از افراد دارای معلولیت و بیماران روانی مزمن و 3 هزار و 296 نفر از پرسنل مراكز واكسن كرونا را دریافت كرده اند.

سراج با اشاره به اینكه در فاز اول قرار بود 20 هزار نفر از مددجویان بهزیستی كه در مراكز سالمندان نگهداری می شوند واكسینه شوند، ادامه داد: تاكنون 11 هزار واكسن كرونا توسط دانشگاه های علوم پزشكی به افراد مقیم مراكز سالمندان بهزیستی و معلولان اختصاص داده شد.

مدیر كل دفتر توانبخشی سازمان بهزیستی كشور با تاكید بر اینكه سازمان بهزیستی به 75 هزار دوز واكسن كرونا فقط برای مراكز شبانه روزی نیاز دارد، اضافه كرد: 51 هزار دوز واكسن برای سالمندان، افراد دارای معلولیت جسمی وذهنی و بیماران روانی مزمن وبیش از 20 هزار دوز واكسن برای پرسنل مورد نیاز است.

وی با بیان اینكه 11 هزار دوز واكسنی كه تاكنون تزریق شده است فقط توانسته 15 درصد از آمار كل ما را پوشش دهد، ادامه داد: تلاش می كنیم هرچه سریع تر میزان دوز واكسنی كه نیاز داریم را از طریق دانشگاه های علوم پزشكی تهیه كنیم چراكه درحال حاضر وارد فاز چهارم كرونا شده ایم و مراكز ما در خطر هستند در فاز اول اولویت واكسیناسیون به مراكز سالمندان اختصاص داده شد و تاكنون 55 درصد مراكز سالمندان ما واكسینه شده اند.

بیشتر بخوانید

- 4 كشور خارجی داوطلب دریافت واكسن بركت در فاز سوم سراج با اشاره به اینكه برخی از سالمندان شرایط دریافت واكسن كرونا را نداشتند، افزود: برخی به دلیل اینكه تب بالا داشتند و یا به تازگی بیماری كووید_19 آن ها درمان شده بود ویا بیماری خاصی داشتند شرایط دریافت واكسن را نداشتند، اما در كل كمبود واكسن كرونا مهم ترین علت عدم اجرای كامل واكسیناسیون طبق برنامه تعیین شده بود و در برخی از شهر ها و مناطق هنوز تزریق توسط دانشگاه های علوم پزشكی شروع نشده است.

مدیر كل دفتر توانبخشی سازمان بهزیستی كشور با تاكید بر اینكه برخی از استان ها بیش از 90 درصد مراكز سالمندان را واكسینه كردند، گفت: استان های ایلام، مازندران، كرمان، آذربایجان غربی و كردستان از جمله این استان ها هستند، اما در تهران آمار واكسیناسیون مراكز پایین است و به دلیل اینكه 3 دانشگاه علوم پزشكی در تهران وجود دارد و عمده مراكز سالمندان و مددجویان در تهران است كمی تزریق واكسن نسبت به شهر های دیگر به كندی پیش می رود از جمله استان های خراسان شمالی، كرمانشاه، اصفهان، قزوین، گلستان یزد و... روند واكسیناسیون نسبت به استان های دیگر كند تر است.

وی درباره میزان ابتلای سالمندان به كرونا، تصریح كرد: آمار ابتلای مددجویان ما به كرونا همانند سال گذشته است و افزایش معناداری نداشته ایم همچنان میزان ابتلای مددجویان ما به كرونا 15 درصد و فوتی ها كمتر از یك درصد است و توانسته ایم بیماری را در مراكز كنترل كنیم.

سراج درباره وضعیت ملاقات های مددجویان با خانواده هایشان براساس رنگ بندی شهرها، بیان كرد: براساس دستورالعمل ها و وضعیت تعریف شده در هر شهر عمل می كنیم، در شهر های قرمز ملاقات مددجویان با خانواده هایشان ممنوع است و در شهر های با وضعیت دیگر ملاقات ها را محدود تر كرده ایم از جمله تاكید بر ملاقات به شیوه مجازی ودر صورت ملاقات حضوری گروه هدف و خانواده، رعایت دستورالعمل ها و فاصله اجتماعی بدون تماس ترجیحا در فضای باز وبا برنامه ریزی قبلی وبدون تراكم جمعیتی مورد تاكید است و مدیران مراكز موظفند نظارت لازم را بر فرایند ملاقات ها داشته باشند.

بیشتر بخوانید

- لزوم دستور ستاد مقابله با كرونا برای تزریق واكسن كرونا به سالمندان
   تاریخ: ۰۸:۰۳ - ۱۶/۰۱/۱۴۰۰   بازدید: ۱۹۰