دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۳

تزریق حدود 11 هزار دوز واكسن در مراكز بهزیستی
 
مدیر كل دفتر امور مراكز توانبخشی و مراقبتی سازمان بهزیستی، از تحقق 55 درصدی واكسیناسیون سالمندان مقیم در مراكز مراقبتی سازمان بهزیستی بر علیه كرونا خبر داد.
تزریق حدود 11 هزار دوز واكسن در مراكز بهزیستیبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل، مصطفی سراج با اشاره به آغاز تزریق دوز دوم واكسن كرونا سالمندان مقیم در مراكز بهزیستی، گفت: با توجه به اینكه سالمندان مقیم در مراكز بهزیستی در شمار گروه های پرخطر در ابتلا به بیماری كرونا قرار دارند، به عنوان اولویت اول در دریافت واكسن كرونا قرار گرفتند و واكسیناسیون این گروه از اواخر سال گذشته آغاز شده است.
وی در ادامه افزود: در حال حاضر 14 هزار نفر در مراكز سالمندان مقیم هستند كه تعداد افراد حاضر در این مراكز با همكاران 21 هزار نفر می شوند، همچنین در مراكز مراقبتی 51 هزار نفر مقیم هستند كه با 23 هزار نفر همكار، 75 هزار نفر می شوند.
سراج تصریح كرد: طبق توافق با وزارت بهداشت قرار شد 20 هزار واكسن در اختیار بهزیستی قرار گیرد و بیش از 10 هزار و 928 دوز واكسن تزریق شده است كه حدود 55 درصد طرح را شامل می شود.
مدیر كل دفتر امور مراكز توانبخشی تاكید كرد: از این مقدار 7 هزار و 600 واكسن به مددجویان و سالمندان و 3 هزار و 300 واكسن به كاركنان این مراكز تزریق شده است.
وی با اشاره به اینكه كار واكسیناسیون سالمندان در مراكز نگهداری در همه استان ها در حال انجام است، گفت: البته در برخی استان ها این كار به صورت 100 درصد انجام شده است و در استان های گیلان، آذربایجان غربی، كردستان كه بیش از 90 درصد سالمندان در مراكز نگهداری واكسینه شدند.
سراج تصریح كرد: فاصله بین دو دوز تزریق واكسن 28 روز است كه در برخی استان ها مرحله دوم نیز شروع شده؛ ضمن اینكه باید گفت فرآیند واكسیناسیون مقداری كند است؛ چرا كه قرار بود تا پایان اسفند ماه سال گذشته واكسیناسیون كل سالمندان انجام شود، اما اكنون 55 درصد تحقق پیدا كرده است.
وی با اشاره به فرآیند تزریق واكسن به سالمندان در مراكز نگهداری سازمان بهزیستی، ابراز داشت: اخذ رضایت، سوابق پزشكی و نوع بیماری سالمندان مورد توجه قرار می گیرد.
مدیركل مراكز توانبخشی و مراقبتی سازمان بهزیستی اضافه كرد: حدود 75 هزار نفر تحت پوشش ما در مراكز اقامتی هستند كه شامل 51 هزار مددجو در مراكز اقامتی و 21 هزار همكار می شوند كه امیدواریم واكسیناسیون آن ها طی چند ماه آتی انجام شود.
سراج درباره واكسیناسیون سالمندان و معلولان ساكن در منازل، یادآور شد: این افراد نیز در گروه های بعدی دریافت واكسن قرار دارند.
   تاریخ: ۰۹:۱۶ - ۱۷/۰۱/۱۴۰۰   بازدید: ۱۶۹