دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۳

هفت هزار ایلامی بهزیستی را برای مشاوره انتخاب كردند
 
ایلام - ایرنا - مدیركل بهزیستی ایلام گفت: شمار تماس گیرندگان با مركز صدای مشاور 1480 این استان در طول سال گذشته بیش از هفت هزار و 250 نفر بوده است.
هفت هزار ایلامی بهزیستی را برای مشاوره انتخاب كردند ایلام - ایرنا - مدیركل بهزیستی ایلام گفت: شمار تماس گیرندگان با مركز صدای مشاور 1480 این استان در طول سال گذشته بیش از هفت هزار و 250 نفر بوده است.

زهرا همتی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با ذكر اینكه شمار تماس گیرندگان با مركز صدای مشاور 1480 این اداره كل در سال 98 بیش از 6 هزار نفر بود، افزود: تعداد تماس گیرندگان مرد با این مركز سال گذشته نیز افزایش یافته بطوریكه در سال 98 تعداد این افراد 474 نفر بوده كه در سال 99 به یك هزار و 63 نفر افزایش یافته است.

وی عمده ترین و بیشترین علت تماس با خط 1480 در این استان را به ترتیب اختلالات روانی، خلقی و افسردگی، اضطرابی، وسواس فكری، مشكلات بین فردی با همسر، تظاهرات بدرفتاری عاطفی و مشكلات تربیتی كودك عنوان كرد.

مدیركل بهزیستی استان ایلام همچنین به خدمات مشاوره حضوری در این مركز اشاره كرد و گفت: سال گذشته 804 نفر از خدمات مشاوره حضوری این مركز با رعایت پروتكل های بهداشتی برخوردار شده كه بیشتر مشاوره ها در زمینه های اختلالات روانی، خلقی، اضطراب، وسواس فكری و ... بوده است.

همتی با اشاره به اینكه مشاوره تلفنی نسبت به مشاوره حضوری از استقبال بیشتری بین مردم برخوردار است، علت این موضوع را سهولت دسترسی، گمنامی مراجع و تماس گیرنده، گمنامی مشاور، كم هزینه بودن، فوریت دسترسی و ارایه خدمات به افراد و نواحی خارج از دسترسی جغرافیایی اعلام كرد.

به گفته وی، مجتمع خدمات مشاوره این اداره كل در راستای كاهش آسیب های اجتماعی، افزایش سطح رضایتمندی از زندگی و گسترش فرهنگ مشاوره در زمینه های مختلف مشاوره خانواده، كودك، پیش از ازدواج، زوج درمانی، فردی و روان درمانی، شغلی و تحصیلی به عموم مردم ارایه خدمت می كند.

33 هزار نفر در استان ایلام از خدمات بهزیستی برخوردارند.

برچسب ها
- مشاوره
- استان ایلام
- سازمان بهزیستی كشور
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۰۹:۲۴ - ۱۷/۰۱/۱۴۰۰   بازدید: ۱۸۸