دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۳

روش ابداعی یك مربی والیبال كرمانشاهی برای آموزش/ با هوش دیداری ورزش كنید
 
روش ابداعی یك مربی والیبال كرمانشاهی برای آموزش/ با هوش دیداری ورزش كنید
یك مربی والیبال در كرمانشاه روش آموزشی جالبی را كه مورد توجه صاحب نظران نیز قرار گرفته برای آموزش والیبال برای نونهالان و نوجوانان ابداع كرده است.
به گزارش خبرگزاری تابناك كرمانشاه به نقل ازفارس؛بهاره امیری اظهار داشت: به عنوان مربی والیبال و كسی كه والیبال را سال هاست آموزش می دهم تصمیم به تالیف كتابی گرفتم تا یادگیری والیبال را برای نونهالان و نوجوانان آسان تر كنم كه بهترین شیوه استفاده از حافظه بصری است.

وی ادامه داد: در سال 1393 در مجموعه فرهنگی ورزشی كوثر به موردی برخوردم كه همانند همسن و سالان خود توانایی یادگیری معمولی والیبال را نداشت، این مورد برای من تبدیل به دغدغه شد و به دنبال آموزش راحت تر بودم، بطور اتفاقی كتاب های نقاشی را دیدم و تاثیر گذاری آن ها را بر كودكان بررسی كردم.

این مربی والیبال افزود: با بررسی ها و تحقیقاتی كه انجام دادم تصمیم به آموزش از راه تصویرگری و نقاشی كردم بطوری كه نحوه نگهداشتن پنجه و حركات ساعد و حركات مختص رشته والیبال را به شكل تصویری به كودكان نشان دادم با اجرای این ایده و تصویرنگاری برای شاگردان در 5 الی 6 جلسه نتیجه بسیار خوبی حاصل شد.

وی عنوان كرد: با توجه به شرایط ویژه كرونا و تعطیلی باشگاه ها این روش می تواند در این ایام به كسانی كه تصمیم به یادگیری والیبال دارند كمك شایانی كند و خود نوعی آموزش از راه دور نیز محسوب خواهد شد.

امیری در خصوص تاثیر یادگیری از راه تصویرگری، گفت: درصد بسیار زیادی از یادگیری از طریق مشاهده انجام می پذیرد، با توجه به این اوصاف تصمیم گرفتم كه هماهنگی بین چشم و ذهن را به صورت كتابی در بیاورم كه در این راه با تحقیق فراوان و استفاده از روانشناسی رنگ ها و استفاده از آن ها در كتاب موفق به تالیف كتابی در زمینه استعدادیابی و آموزش به روش تصویری شدم كه به زودی وارد بازار خواهد شد.

این كارشناس رشته تربیت بدنی افزود: استفاده از رنگ ها در این كتاب و با توجه به روانشناسی رنگ ها در یادگیری تاثیر آن دوچندان خواهد شد برای نمونه در نظر گرفتن این نكته كه رنگ های روشن مناسب عضلات ظریف مانند انگشتان و چشم است، این طرح با تایید و تشویق دبیر سابق فدراسیون والیبال و روانشناسان در زمینه یادگیری روبه رو شده و می توان گفت اولین باری است در دنیا كه آموزش پایه ورزش به این صورت انجام می پذیرد.
منبع خبر:
تابناک
   تاریخ: ۱۰:۱۵ - ۱۷/۰۱/۱۴۰۰   بازدید: ۱۸۲