دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۳

خیران ملایری بیش از 18 میلیارد ریال به بخش سلامت كمك كردند
 
همدان- ایرنا- رییس مجمع خیران سلامت ملایر گفت: سال گذشته خیران و نیكوكاران این شهرستان بیش از 18 میلیارد و 437 میلیون ریال به بخش سلامت و نیازمندان سخت درمان كمك كردند.
خیران ملایری بیش از 18 میلیارد ریال به بخش سلامت كمك كردند همدان- ایرنا- رییس مجمع خیران سلامت ملایر گفت: سال گذشته خیران و نیكوكاران این شهرستان بیش از 18 میلیارد و 437 میلیون ریال به بخش سلامت و نیازمندان سخت درمان كمك كردند.

«عباس آذرهمایون» روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: 6 میلیارد و 983 میلیون و 810 هزار ریال از این مبلغ توسط دانشگاه علوم پزشكی همدان و خیران این شهرستان برای ساخت و ساز مراكز بهداشتی و درمانی كمك شده است.

وی افزود: سه میلیارد و 771 میلیون ریال از این مبلغ نیز واریزی خیران برای خرید تجهیزات پزشكی، بیش از 2 میلیارد و 862 میلیون ریال واریزی خیران برای كمك به بیماران سخت درمان نیازمند و صرف امور خیریه و 564 میلیون ریال واریزی خیران برای تهیه كپسول اكسیژن است.

رییس مجمع خیران سلامت ملایر با بیان اینكه خیران برای پیشگیری و محافظت از ویروس كرونا 500 میلیون ریال كمك كردند ادامه داد: خیران و نیكوكاران ملایری برای تهیه سبد كالا به نیازمندان یك میلیارد و 218 میلیون ریال و برای ذبح گوسفند یك میلیارد و 366 میلیون ریال كمك كردند.

آذرهمایون همچنین واریزی خیران برای افتتاح وام قرض الحسنه كمك به بیماران نیازمند از این مبلغ را 960 میلیون ریال، مشاركت های مردمی مربوط به صندوق صدقات را حدود 123 میلیون ریال و مشاركت های مربوط به قلك ها را حدود 89 میلیون ریال عنوان كرد.

وی درباره فعالیت ها و اقدامات مددكاری این مجمع در سال گذشته نیز اظهار داشت: در مدت یاد شده یك هزار و 500 نفر برای راهنمایی و مشاوره به دفتر مجمع خیران سلامت ملایر مراجعه كردند.

رییس مجمع خیران سلامت ملایر افزود: در این مدت 90 پرونده برای كمك هزینه شیمی درمانی بیماران نیازمند با مبلغ یك میلیارد و 500 میلیون ریال تشكیل و 233 میلیون ریال كمك های موردی برای تهیه دارو به بیماران نیازمند پرداخت شد.



آذرهمایون تهیه 600 بسته غذایی به ارزش 2 میلیارد و 200 میلیون تومان، توزیع 17 بسته سبد كالا بین بیماران پروانه ای با همكاری اداره مشاركت های دانشگاه علوم پزشكی همدان، معرفی 233 بیمار نیازمند به مراكز درمانی، پزشك و آزمایشگاه و در اختیار گذاشتن تجهیزات پزشكی برای 300 بیمار نیازمند را از دیگر اقدامات این حوزه برشمرد.

وی گفت: در راستای پیشگیری از شیوع ویروس كرونا و كمك به بیماران نیازمند و كادر درمان و پزشكی، با كمك خیران 28 هزار عدد ماسك جراحی، سه لایه و معمولی، یك هزار و 776 دست لباس سرهمی، 15 گالن 20 لیتری مایع ضدعفونی كننده، 56 هزار و 600 عدد دستكش لاتكس و معمولی، 322 عدد ژل ضدعفونی كننده دست و مشاركت نقدی 550 میلیون ریال تهیه و توزیع شد.

رییس مجمع خیران سلامت ملایر ادامه داد: در مدت یاد شده با كمك خیران عملیات اجرایی فیزیوتراپی بیمارستان امام حسین(ع) آغاز و بازسازی بخش آندوسكوپی و كولونوسكوپی و بخش فیزیوتراپی خیرساز این بیمارستان تكمیل و ساختمان استقرار دستگاه اكسیژن ساز بیمارستان امام حسین(ع) با مبلغ 70 میلیون ریال و همچنین اتاق مادران بیمارستان مهر مورد بهره برداری قرار گرفت.

آذرهمایون بیان كرد: علاوه بر این مبلغ 700 میلیون ریال برای تكمیل طرح آندوسكوپی بیمارستان امام حسین(ع) و 400 میلیون ریال برای طرح آی.سی.یو بیمارستان مهر ملایر توسط خیران كمك شد.

وی همچنین به دیگر كمك های خیران در حوزه تجهیزات پزشكی، فعالیت های فرهنگی مجمع، بازدیدها و نشست های مختلف و فعالیت های كمیته پرستاری در سال گذشته اشاره كرد و گفت: در این مدت 2 پایگاه سلامت شهری حاج محمود ساریخانی و حاج محمدعلی رحیمی و تجهیزات پزشكی و اداری بخش های مختلف توسط خیران افتتاح شد.

به گزارش ایرنا، در حال حاضر بیش از 500 خیر و نیكوكار با مجمع خیران سلامت ملایر همكاری می كنند و حدود 300 بیمار سرطانی زیر پوشش این مجمع هستند.

برچسب ها
- دانشگاه علوم پزشكی و خدمات بهداشتی درمانی همدان
- همدان
- ملایر
- موسسات نیكوكاری
- بهداشت و سلامت
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۰۸:۴۹ - ۱۸/۰۱/۱۴۰۰   بازدید: ۱۷۳