دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۳

محتوای آموزشی مهارت های زندگی بومی سازی می شود
 
مسئول دفتر مشاوره معاونت توسعه پیشگیری بهزیستی استان قم،گفت:به منظور افزایش اثربخشی دوره های مهارتهای زندگی، محتوای آموزشی این دوره ها بومی سازی می شود .
محتوای آموزشی مهارت های زندگی بومی سازی می شود صادق سلمانیان، مسئول دفتر مشاوره معاونت توسعه پیشگیری بهزیستی استان قم، عنوان كرد: اولین كارگاه سه روزه تربیت مربی مهارتهای زندگی استان قم به همت دفتر مشاوره و همكاری موسسه روان پویای سبز زندگی با حضور 20 نفر از مربیان و روانشناسان استان قم بصورت دوره بازآموزی برگزار شد .
سلمانیان بیان كرد: در تدوین محتوی آموزشی بومی مهارت های زندگی هر استان شرایط فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و جغرافیایی هر منطقه، همچنین آسیب های شایع اجتماعی و روانی هر استان و در نهایت ویژگی های روانشناختی گروه های مخاطب استان در نظر گرفته می شود.
وی افزود: مهارت های زندگی مجموعه ای از آموزش های روان شناختی است كه هم جنبه پیشگیرانه دارد و هم ارتقایی و اینكه چطور تلاش كنیم هم از آسیب ها اجتماعی پیشگیری كنیم و هم عوامل محافظت كننده را در خود ارتقا دهیم بسیار مهم است؛ لذا مهارت های زندگی بومی سازی شده با توجه به فرهنگ، آداب و رسوم و ویژگی های روانی، اجتماعی هر منطقه و در چهار كارگروه كودك، نوجوان، جوان و بزرگسال تدوین شده است.
وی ادامه داد: تفاوت مدل فعلی مهارت های زندگی تدوین شده با مدل های پیشین در این است كه مدل پیشین متمركز، ارتقایی، كتاب محور، گروه هدف محور، آموزش محور بود و مدل فعلی، نیمه متمركز، پیشگیرانه یكپارچه، مخاطب محور و مبتنی بر فرهنگ و قومیت و آسیب های اجتماعی رایج هر استان است.

انتهای پیام
منبع خبر:
ایسنا
   تاریخ: ۱۳:۴۷ - ۱۸/۰۱/۱۴۰۰   بازدید: ۱۷۷