دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۳

نگرانی سیاستمداران آمریكایی از طراحی اپلیكیشن اینستاگرام برای كودكان
 
گروهی از نمایندگان دموكرات در نامه ای به مدیرعامل فیس بوك، از وی خواستند درباره جزییات طرح عرضه نسخه اپلیكیشن اینستاگرام برای كودكان توضیح دهند.
نگرانی سیاستمداران آمریكایی از طراحی اپلیكیشن اینستاگرام برای كودكان به گزارش ایسنا، مارك زاكربرگ ماه گذشته گزارش بازفید درباره تلاش این شركت برای طراحی اپلیكیشن اینستاگرام ویژه كاربران خردسال را تایید كرد. ساخت این اپلیكیشن جدید به صورت داخلی در فیس بوك اعلام شد اما هنوز عرضه نشده است. اینستاگرام در حال حاضر شرط سنی حداقل 13 سال را برای عضویت كاربران در این اپلیكیشن الزامی كرده است.

سناتورهای آمریكایی شامل اد ماركی، ریچارد بلومنتال و نمایندگانی نظیر لوری تراهان و كتی كاستور نامه ای را امضا كردند كه در آن نگرانیهای جدی خود را نسبت به توانایی فیس بوك برای حمایت از حریم خصوصی و سلامت روانی كودكان ابراز كرده بودند.

این قانونگذاران نوشتند: فیس بوك باید تضمین كند هر پلتفرم یا پروژه جدیدی كه كودكان را هدف می گیرد، باید نخست سلامت روانی آنها را در اولویت قرار دهد و ما درباره این كه فیس بوك آماده است به چنین تعهدی عمل كند، بدبین هستیم. آنها به نواقص قبلی محصولاتی نظیر مسنجر كیدز اشاره كردند كه اجازه داده بود كودكان با افرادی مكالمه كنند كه مورد تایید والدینشان نبوده اند. اگرچه نواقص نرم افزاری متداول است اما نمونه مذكو، ر تهدیدات حریم خصوصی برای كودكان در فضای آنلاین را نشان می دهد و گواهی بر ناتوانی فیس بوك برای حمایت از كودكانی است كه آنها را به پلتفرمش دعوت می كند.

در این نامه به فیس بوك تا 26 آوریل (6 اردیبهشت) مهلت داده شده تا به پرسشهایی كه درباره محصول ویژه كودكان وجود دارد، پاسخ دهد.

قانونگذاران آمریكایی در این نامه پرسشهایی را درباره نحوه مدیریت اطلاعات خصوصی كاربران خردسال و این موضوع كه آیا اطلاعات پس از حذف حساب كاربری آنها حذف خواهد شد، مطرح كردند. همچنین از فیس بوك خواستند متعهد شود كودكان را هدف تبلیغات هدفمند قرار نمی دهد و از قابلیتهایی كه برای اعتیادآور كردن اپلیكیشنها طراحی شده اند، استفاده نمی كند.

بر اساس گزارش تِك كرانچ، در جلسه ماه گذشته قانونگذاران آمریكایی با مدیران شركتهای بزرگ فناوری، اعضای هر دو حزب حاكم در آمریكا زاكربرگ را در خصوص تاثیر منفی فیس بوك و اینستاگرام بر سلامت روانی كاربران خردسال، هدف انتقاد قرار دادند. همچنین یكی از نمایندگان خواستار پاسخگویی مدیرعامل فیس بوك درباره كاربران خردسالی شد كه دستورالعملهای سنی اینستاگرام را دور زده و از این پلتفرم كه پر از پستها، ویدیوها و تبلیغات ویژه بزرگسالان است، استفاده می كنند.

انتهای پیام
منبع خبر:
ایسنا
   تاریخ: ۱۲:۳۲ - ۱۸/۰۱/۱۴۰۰   بازدید: ۱۶۰