دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۳

مجلس باید به نحوه پرداخت یارانه كالاهای اساسی رسیدگی كند/ برخی از مردم كمك های معیشتی را دریافت نكرده اند
 
عضو كمیسیون بودجه گفت: مجلس باید بر نحوه پرداخت یارانه كالا های اساسی به مردم و كمك های معیشتی رسیدگی كند.


محسن زنگنه عضو كمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با یادآوری اینكه این كمیسیون باید نحوه بر پرداخت یارانه كالاهای اساسی به مردم و كمك های معیشتی رسیدگی كند، گفت: قانون تأمین كالاهای اساسی عملاً اجرا نشد و دولت بهانه نبود منابع مالی را مطرح كرد. همزمان با طی مراحل نهایی قانون مذكور در شورای نگهبان هم رئیس جمهور اعلام كرد می خواهیم به هر خانوار مبلغی را پرداخت كنیم.

وی ادامه داد: تا الان گزارشی از دولت در زمینه پرداخت این مبلغ به ما نرسیده است، اما در جلسات گفته اند این مبلغ كمك معیشتی پرداخت شده است؛ اگرچه به صورت مكتوب گزارشی دریافت نكرده ایم.

زنگنه اظهار كرد: حدود 5 تا 6 دهك پایین جامعه باید این كمك ها را دریافت می كردند كه كمیته امداد و بهزیستی هم دهك های مورد نظر خود را مورد حمایت قرار می دهند. در نظارت های میدانی نمایندگان، برخی از مردم بیان می كردند این كمك ها را دریافت نكردند و این خود معیاری برای بررسی اجرایی شدن قانون است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، شانزدهم آذر ماه سال گذشته، محمدباقر قالیباف رئیس نخستین سال پارلمان یازدهم در نامه ای به اكبرپور، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل روزنامه رسمی كشور «قانون الزام دولت به پرداخت یارانه كالاهای اساسی» را ابلاغ كرد.
   تاریخ: ۱۲:۲۳ - ۲۱/۰۱/۱۴۰۰   بازدید: ۱۷۶