دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳

بعد از انقلاب امید به زندگی در بین زنان نسبت به قبل از انقلاب افزایش یافته است
 
سخنگوی فراكسیون زنان مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه این فراكسیون با نمایندگان فرهنگستان علوم پزشكی گفت: در این جلسه به این موضوع اشاره شد كه بعد از انقلاب امید به زندگی در بین زنان نسبت به قبل از انقلاب افزایش یافته و زنان از خدمات زیادی در حوزه بهداشت و سلامت بهره مند شده اند با این حال ...
بعد از انقلاب امید به زندگی در بین زنان نسبت به قبل از انقلاب افزایش یافته است سارا فلاحی در گفت و گو با ایسنا با تبریك هفته زن و تولد حضرت زهرا(س) در توضیح جلسه فراكسیون زنان مجلس گفت: فراكسیون زنان در راستای انجام برنامه های هفته زن جلسه ای را با بانوان مشاور وزارتخانه ها برگزار كرد. این بانوان كه مشاورین وزرا در حوزه زنان هستند، مسائل و مشكلات حوزه زنان را مطرح كردند تا فراكسیون بتواند متناسب با این مسائل هم در حوزه تقنین و هم در حوزه نظارت انجام وظیفه كند.

وی افزود: همچنین فراكسیون زنان همزمان با آغاز دهه مبارك فجر جلسه ای با نمایندگان فرهنگستان علوم پزشكی جمهوری اسلامی ایران برگزار كرد كه محور اصلی این نشست توضیح و تبیین سند ملی سلامت زنان بود.در این جلسه ضمن بررسی خدمات جمهوری اسلامی در حوزه سلامت زنان، به این موضوع اشاره شد كه بعد از انقلاب امید به زندگی در بین زنان نسبت به قبل از انقلاب افزایش یافته است و زنان از خدمات زیادی در حوزه بهداشت و سلامت بهره مند شده اند با این حال هنوز كاستی هایی در حوزه سلامت زنان وجود دارد.

نماینده ایلام ادامه داد: در این جلسه مطرح شد كه بیماری های قلبی عروقی، اسكلتی عضلانی و اختلالات روانی در زمره شایع ترین بیماری هایی هستند كه زنان از آن ها رنج می برند و بیماری های قلبی عروقی، سرطان، اختلالات عصبی، دیابت، بیماری های كلیوی و تنفسی در زمره بیماری هایی هستند كه بیش از سایر بیماری ها موجب مرگ و میر زنان می شوند. در این راستا باید تدابیری اندیشید كه زنان در محیط های آرام، امن و فارغ از فشارهای عصبی زندگی كنند، تغذیه آن ها مناسب باشد و از یكجا نشینی و عدم تحرك دوری كنند. در این جلسه روی ایجاد عدالت در حوزه سلامت تاكید و اظهار امیدواری شد كه به زنان به عنوان زیربنای خانواده و اجتماع به شكل ویژه ای توجه شود و این توجهات در همه ابعاد و توسط تمام نهادها صورت گیرد.

انتهای پیام
منبع خبر:
ایسنا
   تاریخ: ۰۹:۱۵ - ۱۳/۱۱/۱۳۹۹   بازدید: ۱۴۶