دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۳

احداث 3 هزار واحد مسكن محرومان در استان همدان /تكمیل طرح هادی در 385 روستا
 
گروه استان ها ـ مدیركل بنیاد مسكن همدان از احداث 3 هزار واحد مسكن محرومان خبر داد و گفت: تا پیش از آغاز نیمه دوم سال شاهدبه پایان رسیدن این پروژه و اتمام ساخت سه هزار واحد مسكن محرومان در استان خواهیم بود.
احداث 3 هزار واحد مسكن محرومان در استان همدان /تكمیل طرح هادی در 385 روستا
گروه استان ها ـ مدیركل بنیاد مسكن همدان از احداث 3 هزار واحد مسكن محرومان خبر داد و گفت: تا پیش از آغاز نیمه دوم سال شاهدبه پایان رسیدن این پروژه و اتمام ساخت سه هزار واحد مسكن محرومان در استان خواهیم بود. - اخبار استانها -
به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، حسن ظفری صبح امروز در جمع اصحاب رسانه از احداث 3 هزار واحد مسكن محرومان در استان خبر داد و اظهار داشت: این منازل عموماً برای افراد تحت پوشش كمیته امداد امام(ره)، بهزیستی و متقاضیان كم بضاعتی است كه زیرپوشش این دو نهاد حمایتی قرار ندارند.

وی با بیان اینكه از مهرماه سال گذشته بیش از 1100 واحد به بهره برداری رسیده و در اختیار متقاضیان قرار گرفته است افزود: برای این طرح بیش از 1500 میلیارد ریال تسهیلات بانكی با كارمزد 5 درصد و 900 میلیارد ریال كمك بلاعوض حساب 100 امام (ره) و دولت در نظر گرفته شده است.

مدیركل بنیاد مسكن استان همدان عنوان كرد: تا كنون بر اساس سهمیه منظور شده بیش از 3 هزار و 153 متقاضی شناسایی و 2805 متقاضی به بانك ها معرفی شدند كه از این تعداد نیز 2503 نفر موفق به عقد قرارداد با بانك های عامل مانند مسكن، تجارت، صادرات، ملی و سپه شده اند.

وی از پی كنی 1779 واحد خبر داد و اظهار داشت: 1485 واحد در مرحله اسكلت قرار داشته و بیش از1346 واحد نیز تا مرحله اجرای سقف پیشرفته است.

ظفری با بیان اینكه خوشبختانه احداث مسكن محرومان با سرعت خوبی در حال انجام است گفت: تا پیش از آغاز نیمه دوم سال شاهد به پایان رسیدن این پروژه و اتمام ساخت سه هزار واحد مسكن محرومان در استان خواهیم بود.

وی درباره مسئله بهسازی مسكن روستایی در استان نیز عنوان كرد: بر اساس سرشماری سال 95 بیش از 165هزار واحد مسكن روستایی در سطح روستاها وجود دارد كه در آنها بیش از 199 هزار خانوار زندگی می كنند.

مدیركل بنیاد مسكن استان همدان بیان كرد: با عنایت به تایید و تصویب طرح ویژه مسكن روستایی از سال 84 مبنی بر بهسازی و نوسازی آنها، سالانه 200 هزار واحد مسكن روستایی در سطح روستاهای كشور با استفاده از تسهیلات یارانه ای و آورده متقاضیان در دستور كار قرار گرفته است كه از ابتدای شروع این برنامه تاكنون بیش از 648 هزار سهمیه به استان همدان اختصاص یافته است.

وی با اشاره به اینكه بر اساس این سهمیه 140 هزار متقاضی در استان شناسایی و به دفاتر نظام فنی روستایی و بانك های عامل معرفی شده اند مطرح كرد: بیش از 122 هزار متقاضی موفق به عقد قراردادشده و شروع به ساخت واحد مسكونی در سطح روستاهای استان كرده اند.

ظفری گفت: از 122 هزار واحد ذكر شده بیش از 110 هزار واحد مطابق با مقررات ملی ساختمان موفق به گرفتن پایان كار از نظام فنی روستایی و دهیاری شدند.

وی همچنین شاخص نوسازی و بهسازی مسكن روستایی كشور را 48 درصد دانست و بیان كرد: این شاخص در استان همدان به 66 درصد رسیده است.

مدیركل بنیاد مسكن همدان افزود: براساس برنامه ریزی و هدف گذاری ملی مقرر شده است تا افق 1404 این شاخص به 70 درصدافزایش یابد كه با توجه به ظرفیت های خوب استان همدان و همت بالای دست اندركاران می توانیم این شاخص را تا قبل از افق تعیین شده محقق كنیم.

وی درباره اجرای طرح هادی نیز بیان كرد: با توجه به ظرفیت های مناسبی كه در استان همدان وجود دارد تمام روستاهای بالای 20 خانوار استان دارای طرح هادی بوده و روستاهای زیر 20 خانوار نیز دارای طرح تعیین محدوده هستند.

آغاز ساخت 130 هزار مسكن توسط ستاد اجرایی فرمان امام/ 30 هزار مسكن محرومان به بهره برداری رسید
5700واحد مسكن محرومان سیستان و بلوچستان توسط نوبخت افتتاح شد
25 مسكن محرومان توسط 80 گروه جهادی در استان مركزی ساخته می شود
وی با بیان اینكه بیش از 99 درصد از 39 هزار و 465 روستابالای 20 خانوار كشور دارای طرح هادی هستند گفت: استان همدان 6 سال پیش توانسته از این شاخص عبور كند به گونه ای كه امروز صد درصد روستاهای بالای 20 خانوار استان دارای طرح هادی بوده و در بیش از 385 روستا نیز بازنگری طرح هادی به پایان رسیده است.
منبع خبر:
تسنیم
   تاریخ: ۱۱:۵۰ - ۲۱/۰۱/۱۴۰۰   بازدید: ۱۷۲