دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۳

تعرفه خدمات فیزیوتراپی پاسخگوی هزینه های مراكز نیست
 
تهران - ایرنا- رییس انجمن علمی فیزیوتراپی ایران گفت: تعرفه خدمات فیزیوتراپی امسال باید 50 تا 55 درصد رشد می یافت كه در شورای عالی بیمه سلامت 28.5 درصد تعیین شده و عادلانه نیست.
تعرفه خدمات فیزیوتراپی پاسخگوی هزینه های مراكز نیست تهران - ایرنا- رییس انجمن علمی فیزیوتراپی ایران گفت: تعرفه خدمات فیزیوتراپی امسال باید 50 تا 55 درصد رشد می یافت كه در شورای عالی بیمه سلامت 28.5 درصد تعیین شده و عادلانه نیست.

به گزارش روز شنبه ایرنا از انجمن فیزیوتراپی ایران، احمد موذن زاده افزود: با توجه به میزان تورمی كه در سال گذشته داشتیم و همچنین هزینه های سرباری كه به واسطه بیماری كرونا به مراكز فیزیوتراپی تحمیل شده، حداقل رشد تعرفه های سال جاری مورد نظر انجمن فیزیوتراپی ایران، 50 تا 55 درصد است.

وی ادامه داد: میزان رشد تعرفه ای كه در شورای عالی بیمه سلامت لحاظ شده حدود 28.5 درصد است و فاصله بسیار زیادی با تورم واقعی دارد. از این نظر این میزان رشد تعرفه ها و نداشتن پوشش مناسب بسیاری از خدمات ارزشمند تخصصی فیزیوتراپی به خصوص توسط بیمه های تكمیلی، پاسخگوی هزینه های سرباری نخواهد بود.

رییس انجمن علمی فیزیوترای با تاكید بر نقش فیزیوتراپی در بهبود بیماران كووید، اظهار داشت: فیزیوتراپیست ها در محیط های بیمارستانی و بخش های مراقبت های ویژه با آموزش ورزش های تنفسی و انجام فیزیوتراپی قفسه سینه و مراقبت های لازم می توانند در بهبود وضعیت تنفسی بیماران نقش مثبتی داشته باشند.

موذن زاده ادامه داد: با توجه به عوارضی كه این بیماری از لحاظ ناتوانی فیزیكی، ضعف سیستم اسكلتی و عضلانی و مشكلات حركتی ایجاد می كند و همچنین عوارض دراز مدتی كه در شرایط مزمن برای تعدادی از این بیماران ایجاد می شود، فیزیوتراپیست ها می توانند با آموزش ورزش های مناسب و تمرین درمانی به این بیماران كمك كنند تا سریع تر به محیط كار، زندگی و تلاش حرفه ای و اجتماعی بازگردند.

وی تصریح كرد: امید است با توجه به این شرایط، سازمان های بیمه گر تكمیلی مبادرت به كاهش ضرایب ریالی تعرفه های مصوب شورای عالی بیمه نكنند. با توجه به الزام قانونی رعایت تعرفه های هیأت دولت، مصوبه ای كه توسط شورای عالی بیمه سلامت ابلاغ می شود حداقل باید به صورت تمام و كمال در سطح كشور اجرا شود.

ضریب نفوذ واكسیناسیون فیزیوتراپیست ها كمتر از 20 درصد است

این فیزیوتراپیست درباره بحث واكسیناسیون جامعه پزشكی و فیزیوتراپی گفت: تا كنون از حدود هشت هزار فیزیوتراپیست كه در سطح كشور مشغول به فعالیت هستند میزان ضریب نفوذ واكسیناسیون برای همكاران ما چیزی كمتر از 20 درصد است و برای فیزیوتراپیست هایی كه در محیط های بیمارستانی و بخش های كرونایی، بخش های سرپایی و مراكز درمانی فیزیوتراپی یا در سازمان های دیگر مثل سازمان بهزیستی، مراكز نظامی و هلال احمر، شركت نفت و مراكز نگهداری معلولین و سالمندان فعالیت می كنند، این میزان واكسیناسیون اصلاً مطلوب نیست.

موذن زاده اظهار داشت: با توجه به توافق اخیر سازمان نظام پزشكی و وزارت بهداشت و سپردن نقش محوری مدیریت واكسیناسیون بخش خصوصی درمان به نظام پزشكی، امید است با تلاش سازمان نظام پزشكی و همكاری وزارت بهداشت، تا اردیبهشت ماه جاری تمامی اعضای جامعه فیزیوتراپی مانند سایر اعضای جامعه پزشكی واكسینه شوند و از این حیث هم این آمادگی در همكاران ما همگام با سایر اعضای جامعه پزشكی تقویت شود تا بتوانند باوجود شرایط بسیار بحرانی كرونایی فعلی به خدمت رسانی خود به آحاد بیماران، دردمندان و معلولان ادامه دهند.

برچسب ها
- ویروس كرونا
- فیزیوتراپی
- تعرفه پزشكی
- بهداشت و سلامت
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۱۲:۲۸ - ۲۱/۰۱/۱۴۰۰   بازدید: ۲۷۷