دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۳

استرس شغلی به سلامت قلب و عروق زنان آسیب می رساند
 
به گفته محققان، استرس ناشی از كار و تعاملات اجتماعی زنان را در معرض خطر بالاتر بیماری عروق كرونر قلب قرار می دهد.
استرس شغلی به سلامت قلب و عروق زنان آسیب می رساند به گفته محققان، استرس ناشی از كار و تعاملات اجتماعی زنان را در معرض خطر بالاتر بیماری عروق كرونر قلب قرار می دهد.

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از ساینس دیلی، بر اساس نتایج یك مطالعه جدید، استرس روانی اجتماعی كه معمولاً ناشی از دشواری كنار آمدن با محیط های چالش برانگیز است، ممكن است زنان را در معرض خطر بیشتر ابتلاء به بیماری كرونر قلب قرار دهد.

مطالعه محققان دانشگاه دركسل پنسیلوانیا نشان می دهد كه تأثیر فشار شغلی و فشار اجتماعی بر زنان یك اهرم فشار قوی است. این دو مورد در كنار هم زنان را 21 درصد بیشتر در معرض خطر ابتلاء به بیماری عروق كرونر قلب قرار می دهند.

فشار شغلی زمانی رخ می دهد كه یك زن در محل كار خود توان كافی برای پاسخگویی به خواسته ها و انتظارات شغلی را نداشته باشد.

این مطالعه همچنین نشان داد كه وقایع پراسترس زندگی مانند مرگ همسر، طلاق، جدایی یا سوءاستفاده جسمی یا كلامی، و همچنین فشارهای اجتماعی، هر یك به ترتیب با 12 درصد و 9 درصد افزایش خطر ابتلاء به بیماری عروق كرونر قلب مرتبط هستند.

در این مطالعه، محققان وضعیت سلامت 80,825 شركت كننده را بین سال های 1991 تا 2015 بررسی كردند. در مطالعه فعلی، محققان تأثیر استرس روانی - اجتماعی ناشی از فشار شغلی، رویدادهای استرس زای زندگی و فشارهای اجتماعی و ارتباطات میان این اشكال استرس را بر بیماری عروق كرونر قلب ارزیابی كردند.

بیماری قلبی عروق كرونر، با تنگ شدن عروق قلب رخ می دهد و نمی تواند خون اكسیژن دار كافی را به قلب وارد كند.
منبع خبر:
خبرگزاری مهر
   تاریخ: ۰۷:۱۴ - ۲۳/۰۱/۱۴۰۰   بازدید: ۱۸۲