دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۳

افزایش 2برابری اعتبار بیماران نادر در بودجه سال جاری
 
رییس مركز مدیریت پیوند و امور بیماری های وزارت بهداشت ضمن اشاره به اقدامات انجام شده برای بیمه خدمات توانبخشی مبتلایان اوتیسم، در عین حال از اعتبار پیش بینی شده در بودجه امسال برای بیماران نادر خبر داد.
رییس مركز مدیریت پیوند و امور بیماری های وزارت بهداشت ضمن اشاره به اقدامات انجام شده برای بیمه خدمات توانبخشی مبتلایان اوتیسم، در عین حال از اعتبار پیش بینی شده در بودجه امسال برای بیماران نادر خبر داد.
به گزارش سپید، مهدی شادنوش روز دوشنبه در مراسم معرفی خدمات توانبخشی برای مبتلایان اوتیسم، گفت: «ممنون از درك بلند سازمان بیمه سلامت برای گره گشایی از یكی از معضلات حوزه سلامت. وقتی از اوتیسم صحبت می كنیم یعنی بیماری كه خانواده ها را زمین گیر می كند و در بسیاری از موارد حتی این خانواده ها حق آپارتمان نشینی ندارند؛ یعنی مادری كه از لحظه ای كه اختلال فرزندش را می فهمد باید استرس داشته باشد و با هزاران زحمت كودك را پرورش دهد.»

وی افزود: «وظیفه ما درك این معضلات است و افرادی در جایگاه ما اگر این كار را دنبال نكنند مسئولیت مستقیم شرعی دنیایی و آخرتی دارند و می بایست در محكمه الهی پاسخگوی فرصت سوزی باشند. این كار نتیجه یك كار خوب با بخش مردم نهاد است. اگر نهادهای مردمی با درایت مدیران در كنار بخش دولتی قرار گیرند و هدف برداشتن موانع را داشته باشیم معضلاتی كه ابرقدرت ها برای ما ایجاد می كنند، ناچیز خواهد شد. بسیاری از مشكلات ما به دلیل نداشتن بلند اندیشی های درونی است. اگر خود را جزئی از مردم بدانیم این مشكلات هم رفع خواهد شد و مردم ما را از خود می دانند. این راه در اینجا متوقف نخواهد شد و به دنبال گام های بلندتر هستیم.»

وی افزود: «در كنار كمك بزرگ امروز بیمه، كار خود را ادامه خواهیم داد و در دو سال گذشته دندانپزشكی تحت بیهوشی این افراد تا سن 7 سال را پوشش می دادیم كه امسال این محدودیت سنی را برمی داریم. به بهانه ورود بیمه سعی می كنیم فرانشیزهایی كه ممكن است باری بر دوش خانواده ها باشد را رفع كنیم تا مشكلی بر دوششان نباشد و به گونه های دیگر این مشكل را جبران كنیم.»

شادنوش با تشكر از مجلس شورای اسلامی و انجمن اوتیسم تاكید كرد: «مجلس برای بیماران خاص و نادر كنار ما بودند و در سال قبل 500 میلیارد تومان اعتبار برای بیماران نادر تعلق گرفت كه امسال این رقم 2 برابر شده است و وام قرض الحسنه برای این افراد در نظر گرفته شده كه از شما می خواهم به تعداد صفرهای این ارقام نگاه نكنید بلكه به مشكلات 500 هزار خانواده ای كه در كشور دارای این بیماران هستند، بنگرید.»

وی افزود: «كارهای نكرده بسیار است و كارها به آن درجه از بلوغ رسیده است كه بیمه پایه آمده و این حلقه های جدا را به هم متصل كرده است. ما برنامه خوب كد 247 و 724 را در كشور كه برای مدیریت سكته های قلبی و مغزی است داریم تا از بروز مشكلات ثانویه جلوگیری كنیم. حدود60 هزار سكته مغزی در سال داریم كه حدود 70 درصد آنها نیازمند خدمات توانبخشی سرپایی هستند و حدود 45 درصد آنها به گفتار درمانی و 70 درصد به كاردرمانی نیازمند هستند ولی بیمه ای نیست. استدعا دارم در این زمینه هم عنایت فرمایید كه دارو انقدر ارزان در اختیار شهروند قرار گیرد كه هر كدام داروخانه ای از داروها با قیمت مناسب داشته باشیم. باید برنامه ها به روز شود.»

به گزارش ایسنا، وی گفت: «بیمه سلامت پیش قدم بوده و از سایر بیمه های پایه هم دعوت میكنم كه به این حركت بپیوندند.»
منبع خبر:
روزنامه سپید
   تاریخ: ۱۷:۴۱ - ۲۳/۰۱/۱۴۰۰   بازدید: ۱۵۹