دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۳

واكسن كرونا به 89 معلول و سالمند ایلامی تزریق شد
 
ایلام - ایرنا - معاون توانبخشی اداره كل بهزیستی استان ایلام به انجام واكسیناسیون علیه كرونا بین سالمندان و افراد دارای معلولیت مددجو اشاره كرد و گفت: اواخر سال گذشته تزریق واكسن به 89 نفر از سالمندان و معلولان در این استان انجام شد.
واكسن كرونا به 89 معلول و سالمند ایلامی تزریق شد ایلام - ایرنا - معاون توانبخشی اداره كل بهزیستی استان ایلام به انجام واكسیناسیون علیه كرونا بین سالمندان و افراد دارای معلولیت مددجو اشاره كرد و گفت: اواخر سال گذشته تزریق واكسن به 89 نفر از سالمندان و معلولان در این استان انجام شد.

حسین نورعلیوند روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این اقدام در چهار مركز نگهداری شبانه روزی سالمندان و معلولان انجام گرفت.

وی ادامه داد: همچنین در طول سال گذشته حدود 17 میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار صرف تامین وسائل كمك توانبخشی مددجویان شامل افراد دارای معلولیت و سالمندان شد.

معاون بهزیستی ایلام تاكید كرد: این وسایل شامل مواردی نظیر سمعك، باطری سمعك، عصا، واكر، تخت، تشك مواج، ویلچر و پوشك است.

نورعلیوند به اقدام های پیشگیرانه در مراكز این سازمان در پی شیوع كرونا اشاره كرد و یادآور شد: فعالیت هایی نظیر قرنطینه كامل، لغو ملاقات حضوری، ضدعفونی روزانه، بازدید مستمر، كنترل سلامت مددجویان و توزیع اقلام بهداشتی در شش مركز شبانه روزی سالمندان و معلولان با پوشش 332 نفر انجام گرفته است.

وی اضافه كرد: پارسال همچنین حدود 2 میلیارد و 500 میلیون ریال بابت شهریه دانشجویان مددجوی زیر پوشش به تعداد 285 نفر پرداخت شده است.

معاون توانبخشی اداره كل بهزیستی استان ایلام به پرداخت یارانه به مراكز بهزیستی اشاره كرد و گفت: سال گذشته بیش از 44 میلیارد و 200 میلیون ریال بابت یارانه 6 مركز شبانه روزی به تعداد 332 مددجو و بیش از سه میلیارد و 350 میلیون ریال یارانه مراكز روزانه به تعداد 456 نفر و تعداد 16 مركز پرداخت شده است.

نورعلیوند پرداخت حق پرستاری بابت معلولان نگهداری شده در منزل برای نخستین بار به تعداد 28 نفر به مبلغ حدود 250 میلیون ریال را از دیگر اقدام های شاخص این حوزه در سال گذشته عنوان كرد.

برچسب ها
- استان ایلام
- واكسن كرونا
- سازمان بهزیستی كشور
- توانبخشی
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۱۳:۴۲ - ۲۳/۰۱/۱۴۰۰   بازدید: ۱۸۸