دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۳

مهارت آموزی مددجویان، سبب توانمندسازی و خوداتكایی آنان می شود
 
مدیركل بهزیستی مازندران: مهارت آموزی مددجویان، سبب توانمندسازی و خوداتكایی آنان می شود جلسه تخصصی و كارشناسی مدیركل بهزیستی مازندران با حسین زاده معاون امور اجتماعی بهزیستی و كارشناسان دفاتر حوزه معاونت درراستای تببین برنامه های حوزه اجتماعی در سال جاری برگزار شد.
به گزارش كائنات، دكترفرزاد گوهردهی مدیر كل بهزیستی مازندران در این جلسه بر توانمندسازی جامعه هدف سازمان تاكید كرد و گفت: امروزه با توجه به پاندمی كرونا و تغییر سبك زندگی جوامع، كسب و كارهای الكترونیكی افزایش پیدا كرده است كه درجهت اشتغال زایی مددجویان و زنان سرپرست خانوار و همچنین معرفی محصولات آنان به جامعه باید آموزش ها در این زمینه صورت گیرد.
وی با تاكید بر پایش الكترونیكی فصلی پرونده های مددجویان، افزود: بهبود سطح زندگی مددجویان از اهداف بهزیستی است كه در این راستا، باید به مهارت آموزی مددجویان توجه ویژه ای شود زیرا اشتغال پایدارآنان سبب توانمندسازی و خوداتكایی این افراد در آینده می شود.

مدیر عامل شركت آب وفاضلاب استان بوشهر:
نسبت وابستگی استان بوشهر به دیگر استان ها به 60 درصد كاهش می یابد
مدیرعامل شركت آب و فاضلاب استان بوشهر در نشست با مدیر مسئول هفته نامه نصیر بوشهر وضعیت آبرسانی در استان بوشهررا تشریح نمود.
به گزارش كائنات، مدیرعامل شركت آب و فاضلاب استان بوشهر در این نشست با اشاره به وابستگی تامین آب استان به 2 استان كهگیلویه و بویراحمد وفارس گفت: بیش از 80 درصد این منبع در 2 استان كهگیلویه و بویراحمد و فارس شامل سد كوثر و رودخانه شاپور و چشمه ساسان كازرون قرار دارد.
عبدالحمید حمزه پور با بیان اینكه منابع آب استان بوشهر با میزان بارش باران تغییر می كند اظهار داشت: در سال آبی جاری كاهش بارش باران بر منابع تامین آب در شهرستان كازرون اثر گذشته و میزان آب دهی آن به شدت كاهش داده است.
وی با اشاره به اینكه سالانه افزون بر 350 میلیون مترمكعب آب آشامیدنی در استان بوشهر مصرف می شود افزود: بر اساس استانداردهای تعیین شده سرانه مصرف آب در استان بوشهر 200 تا 220 لیتر ولی اكنون این سرانه تا 350 لیتر افزایش یافته است.
مدیرعامل شركت آب و فاضلاب استان بوشهر میزان تامین آب آشامیدنی را بر اساس سرانه تعیین جوابگوی نیاز استان دانست و بیان كرد: با توجه به مصرف بیش از میزان تعیین شده از سوی مشتركان و انشعابات غیرمجاز و مصرف غیر شرب، آب انتقالی به استان بوشهر، در تامین نیاز مردم با مشكلاتی مواجه كرده است.
حمزه پور با تاكید بر مدیریت مصرف آب از سوی مشتركان به ویژه در فصل گرما تصریح كرد: شركت آب و فاضلاب مسئول تامین آب شرب مردم در شهرها و روستاها و این درحالی است كه برخی مشتركان از آن در آبرسانی به اراضی كشاورزی و باغات استفاده می كنند كه تخلف است.
مدیرعامل شركت آب و فاضلاب استان بوشهر از كاهش وابستگی منابع آب آشامیدنی استان به دیگر استان ها خبر داد و تصریح كرد: با افتتاح پروژه های آب شیرین كن در دست اجرا، نسبت وابستگی استان بوشهر به دیگر استان ها از 90 درصد به 60 درصد كاهش می یابد. حمزه پور با تاكید بر مدیریت مصرف آب از سوی مشتركان در شهرها و روستاها افزود: برای گذر از تابستان، باید مدیریت مصرف آب در دستور كار همه مشتركان قرار بگیرد تا بتوان این فصل بدون بحران پشت سر گذاشته شود.

فرماندار همدان:
ثبت نام 616 داوطلب انتخابات شوراهای اسلامی روستا در شهرستان همدان
فرماندار همدان از ورود قابل توجه جوانان و افراد دارای تحصیلكرده به عرصه داوطلبان شوراهای اسلامی روستا در شهرستان خبر داد و گفت : 616 نفر در این دوره از انتخابات برای عضویت در شوراهای اسلامی روستاهای شهرستان همدان ثبت نام كردند.
به گزارش كائنات، محمد علی محمدی افزود : از 616 داوطلب ثبت نام شده 431 داوطلب مربوط به روستاهای بخش مركزی و 185 داوطلب مربوط به روستاهای بخش شراء است.
وی با بیان اینكه بخش مركزی 53 روستا و بخش شراء 30 روستای واجد شرایط تشكیل شورا دارد اضافه كرد : در مجموع 287 كرسی عضویت شوراهای اسلامی روستا در شهرستان همدان داریم. محمدی با اشاره به مشاركت قابل توجه داوطلبان شوراهای اسلامی در روستاهای بخش مركزی همدان تصریح كرد : 22 درصد از داوطلبان ثبت نام شده در بخش مركزی سابقه عضویت در ادوار گذشته شوراهای روستا را داشته اند و 78 درصد داوطلبان برای نخستین بار به این عرصه قصد ورود دارند.
وی در پایان یادآور شد : پس از بررسی صلاحیت داوطلبان شوراهای اسلامی روستا در هیات های اجرایی و نظارت بخش طبق ماده 54 آیین نامه اجرایی مراتب تایید و رد صلاحیت در تاریخ دوم خرداد ماه توسط بخشداران به داوطلبان ابلاغ خواهد شد.

مدیر پروژه حفاری طرح توسعه میدان نفت شهر در شركت ملی حفاری ایران:
تعمیر و تكمیل آخرین حلقه چاه در این میدان كلید خورد
مدیر پروژه حفاری طرح توسعه میدان نفتی منطقه نفت شهر در شركت ملی حفاری ایران از آغاز مراحل تعمیر و تكمیل آخرین حلقه چاه در این میدان با بكارگیری دستگاه حفاری 48 فتح این شركت خبر داد.
غلامرضا آل محمود گفت: پیش بینی می شود چاه شماره 11 نیز ظرف مدت دو ماه آینده تكمیل و تحویل شركت نفت مناطق مركزی گردد.
به گزارش كائنات، وی افزود: پیش از این با كاربست دستگاه های حفاری 35 و 81 و 48 فتح در این میدان كه در استان كرمانشاه واقع است حفر یك حلقه چاه توسعه ای و همچنین دو حلقه چاه تعمیری به اتمام رسید.
آل محمود اظهار كرد: پروژه نگهداشت و افزایش تولید میدان نفتی منطقه نفت شهر از جمله پروژه های توسعه ای شركت ملی نفت ایران است كه به صورت EPD/EPC از سوی شركت ملی حفاری اجرا می شود.
مدیر پروژه حفاری طرح توسعه میدان نفت شهر در شركت ملی حفاری ایران گفت: فیلد Field)) نفت شهر یكی از میادین نفتی كشور است كه از نظر پیچیدگی مخزن، تركیب نفت و گاز در سطح، شكستگی سازندها و تراكم گاز، پر ریسك و انجام حفاری با وجود عمق كم زمان بر و نیاز به دقت عمل و حساسیت كاری بالایی دارد.
وی یادآور شد: شركت ملی حفاری ایران با بهره گیری از متخصصان مجرب و كارآزموده در راستای همكاری با شركت نفت مناطق مركزی ایران پیش از این چاه های توسعه ای و تكمیلی متعددی در این میدان حفاری و تكمیل كرده است.

رونمایی از بزرگترین ترانسفورماتور نیروگاهی كشور در شهمیرزاد
در آیینی با حضور علیرضا آشناگر استاندار سمنان، عباس علی آبادی مدیرعامل گروه مپنا و... از بزرگترین ترانسفورماتور نیروگاهی كشور در شهمیرزاد استان سمنان رونمایی شد.
فرج الله معماری رئیس هیئت مدیره گروه تولیدی صنعتی آریاترانسفو در آیین رونمایی از بزرگترین ترانسفورماتور نیروگاهی كشور با تجلیل از همراهی های مسوولان اظهار كرد: این ترانسفورماتور كه برای نصب در نیروگاه دوكوهه اندیمشك طراحی و ساخته شده، بزرگترین ترانسفورماتور نیروگاهی كشور است كه با سیستم خنك كنندگی ODAF فعالیت می كند.
این تولیدكننده با بیان اینكه این ترانسفورماتور با تكیه بر دانش و تجربه جوانان ایرانی طراحی و ساخته شده افزود: این ابرترانسفورماتور كه به دست توانای متخصصین گروه صنعتی آریاترانسفو شهمیرزاد طراحی و ساخته شده، توانسته تمامی آزمایشات كارخانه ای را با موفقیت پاس كند. وی از بهره مندی این ترانسفورماتور از آخرین و بروزترین استانداردهای جهانی خبر داد و اظهار كرد: این ترانسفورماتور با ظرفیت 385 مگاولت آمپر و ولتاژ 245 كیلو ولت به سفارش گروه مپنا و برای نصب در واحد گازی نیروگاه جدید سیكل تركیبی دوكوهه اندیمشك (كلاسF ) ساخته شده است. معماری با تمجید از متخصصان فعال در این پروژه به ظرفیت بالای نیروی انسانی این واحد و جوانان ایرانی اشاره و اضافه كرد: این ترانسفورماتور در مدت زمان بسیار كوتاه 70 روزه طراحی و ساخته شده است. ضمن اینكه در ساخت این ترانسفورماتور از تكنولوژی های نوین بهره گرفته شده است.
منبع خبر:
روزنامه کائنات
   تاریخ: ۰۱:۰۷ - ۲۵/۰۱/۱۴۰۰   بازدید: ۱۷۵