دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۳

راه اندازی 40 مركز مثبت زندگی زنجان اقدامی مهم در سال گذشته بود
 
زنجان - ایرنا- مدیركل بهزیستی استان زنجان گفت: راه اندازی 40 مركز خدمات بهزیستی مثبت زندگی و واگذاری بیش از 14 هزار پرونده مستمری بگیر در این مراكز از جمله اقدامات مهم بهزیستی زنجان طی سال گذشته بوده است.
راه اندازی 40 مركز مثبت زندگی زنجان اقدامی مهم در سال گذشته بود زنجان - ایرنا- مدیركل بهزیستی استان زنجان گفت: راه اندازی 40 مركز خدمات بهزیستی مثبت زندگی و واگذاری بیش از 14 هزار پرونده مستمری بگیر در این مراكز از جمله اقدامات مهم بهزیستی زنجان طی سال گذشته بوده است.

محمد محمدی قیداری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به اقدامات این اداره كل طی سال گذشته اشاره كرد و افزود: بهزیستی استان زنجان با داشتن 18 هزارو 494 پرونده مستمری بگیر و حمایت از 88 هزارو 10 نفر مددجو به همراه خانواده در سطح استان، سال پركاری را در راستای حفظ سلامت، بهبود زندگی مددجویان تحت پوشش خود بخصوص در مراكز داشته است.

وی با اشاره به سكونت و نگهداری یك هزار و 100 مددجو در مراكز تحت پوشش بهزیستی استان اضافه كرد: احداث 113 واحد مسكن مددجویی و آماده سازی راه اندازی اولین مركز جامع درمان و بازتوانی افراد با اختلال مصرف مواد مبتنی بر تداوم درمان از جمله این اقدامات بوده است.

این مسوول، راه اندازی سامانه دیده بان همزمان با سراسر كشور و معرفی خط 1482 پل ارتباطی بین مردم و مسوولان بهزیستی و الكترونیكی شدن فرآیند صدور مجوز خیریه ها، مراكز و موسسات غیردولتی همكار و تشكیل پرونده الكترونیك مددكاری اجتماعی برای مستمری بگیران بهزیستی را از كارهای دیگر بهزیستی در سال گذشته ذكر كرد.

وی اظهار داشت: الكترونیكی شدن فرآیند فرزندخواندگی متقاضیان داخل و خارج كشور و احداث اولین خانه كودكان بی سرپرست و بد سرپرست خیرسازبهزیستی زنجان در زمینی به مساحت 450 مترمربع در هفت طبقه با زیربنای 2300 مترمربع در بخش های مختلف چندمنظوره خدماتی، خانه داری، درمانی، اداری، فرهنگی، آموزشی در دو بخش برای كودكان 6 تا 12 سال و 12 تا 18 سال و اختصاص 127 دستگاه تبلت به فرزندان امداد بگیر در مقطع اول و دوم دبیرستان طی سال گذشته انجام گرفته است.

محمدی افزود: پاسخگویی نزدیك به هشت هزار نفر از تماس گیرندگان با خط 123 در شرایط بحرانی و مداخله بهنگام و موثر نزدیك به چهار هزار تماس در قالب تیم سیار اورژانس اجتماعی، ارائه خدمات مراكز فوریت های اجتماعی به بیش از پنج هزار نفر از جامعه هدف بهره مندی بیش از 210 هزار نفر از خدمات آموزشی پیشگیری از اعتیاد بهزیستی نیز از دیگر كارهای انجام شده است.

وی اضافه كرد: بهزیستی استان حمایت بهزیستی از 150 دختر بی سرپرست و بدسرپرست همچنین 50 كودك بی سرپرست و بدسرپرست در پنج مركز بهزیستی و 250 فرزند به صورت امداد بگیر و با دریافت مبلغ 6 میلیون و 500 هزار ریال بصورت ماهیانه در خانواده مورد حمایت بهزیستی و ساماندهی افراد بی خانمان و بی بضاعت در سرمای زمستان، ساماندهی معتادان متجاهر را موردتوجه قرار داد.

مدیركل بهزیستی استان زنجان ادامه داد: واكسیناسیون آنفلوانزا سالمندان و معلولان مراكز نگهداری شبانه روزی و واكسیناسیون كرونا برای سالمندان ساكن در مركز نگهداری، بهره مندی بیش از هفت هزارو 500 نفر از افراد دارای معلولیت مورد حمایت بهزیستی از هشت خدمت توانبخشی ستاره دار، پرداخت شهریه دانشجویی به بیش از 300 دانشجوی تحت پوشش بهزیستی استان، پرداخت كمك هزینه تحصیلی تشویقی به دانشجویان دولتی تحت پوشش بهزیستی از دیگر اقدامات دیگر بوده است.

وی با بیان اینكه در سال گذشته نظارت مستمر و آنلاین بر مراكز در شرایط قرنطینه بخوبی انجام شد، اظهار داشت: خرید و توزیع نزدیك به 12 میلیارد ریال مواد ضدعفونی كننده و لوازم بهداشتی در بین مراكز نگهداری، پرداخت تسهیلات از محل بند ب تبصره 16 قانون بودجه 99 برای اشتغال 560 نفر با اولویت افراد دارای معلولیت و زنان سرپرست خانوار و ایجاد اشتغال برای بیش از 670 نفر از افراد تحت پوشش از دیگر كارهای شاخص محسوب می شود.

محمدی، غربالگری شنوایی نوزادان و شیرخواران، اجرای برنامه های توانمندسازی برای زنان سرپرست خانوار، برگزاری بیش از 14 هزار جلسه مشاوره و خدمات روانشناختی توسط مراكز مشاوره دولتی و غیردولتی و اجرای طرح ورزش و بازی های بومی برای اولین بار در استان برای 218 نفر از افراد دارای معلولیت در برنامه توانبخشی مبتنی بر جامعه را دیگر از اقدامات برشمرد.

برچسب ها
- سالمندان
- مراكز مثبت زندگی
- زنجان
- سازمان بهزیستی كشور
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۱۲:۱۱ - ۲۵/۰۱/۱۴۰۰   بازدید: ۱۷۱