دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۳

مرحله دوم واكسیناسیون سالمندان لرستان علیه كرونا آغاز شد
 
خرم آباد - ایرنا - كارشناس مسئول امور معلولان و سالمندان اداره كل بهزیستی لرستان گفت: مرحله دوم واكسیناسیون سالمندان مراكز نگهداری این استان علیه ویروس كرونا امروز چهارشنبه آغاز شد.
مرحله دوم واكسیناسیون سالمندان لرستان علیه كرونا آغاز شد خرم آباد - ایرنا - كارشناس مسئول امور معلولان و سالمندان اداره كل بهزیستی لرستان گفت: مرحله دوم واكسیناسیون سالمندان مراكز نگهداری این استان علیه ویروس كرونا امروز چهارشنبه آغاز شد.

پوراندخت قاسمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: كار واكسیناسیون سالمندان مستقر در سراهای استان از حدود چهار هفته قبل آغاز شد.

وی با بیان اینكه واكسیناسیون در 2 مرحله برای سالمندان و كاركنان سه سرای سالمندان استان انجام می شود اظهار داشت: مرحله دوم واكسیناسیون برای 92 نفر در خرم آباد و 77 نفر در 2 مركز بروجرد در حال انجام است.

وی با بیان اینكه در مجموع 10 درصد جمعیت لرستان را سالمندان تشكیل می دهند خاطرنشان كرد: مرحله دوم واكسیناسیون كرونای سالمندان استان به مدت سه روز انجام می شود و برنامه های مراقبتی از سالمندانی كه به دلایل مختلف واكسینه نشدند همچنان ادامه دارد.

قاسمی تصریح كرد: از زمان شیوع كرونا تاكنون تمام خدمات و اقدامات مراقبتی برای جلوگیری از ابتلای سالمندان به این ویروس انجام شده است و تاكنون موردی از ابتلا در این افراد نداشته ایم.

وی اضافه كرد: حتی به منظور جلوگیری از شیوع ویروس كرونا در سراهای سالمندان، پذیرش جدید به ندرت و پس از 14 روز قرنطینه فرد مورد نظر انجام می شود.

وی با بیان اینكه هیچ گونه پذیرش یا ملاقات خانواده سالمندان نیز در این مدت انجام نشده است اظهار داشت: از آنجا كه امكان ابتلای این قشر به كرونا با ملاقات های حضوری افزایش می یابد به همین منظور دیدارها به صورت ویدئویی است و ملاقات های مواقع اضطرار با رعایت پروتكل های بهداشتی در محیط باز و با فاصله چند متری انجام می شود.

برچسب ها
- كرونا
- سالمندان
- واكسیناسیون
- اداره كل بهزیستی استان لرستان
- لرستان
پروندهٔ خبری
- مدیریت استانی كرونا
- ستاد ملی مقابله با كرونا
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۱۲:۲۱ - ۲۵/۰۱/۱۴۰۰   بازدید: ۱۸۰