دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۳

انجام غربالگری شنوایی بیش از 11 هزار نوزاد قزوینی در سال 99
 
مدیركل بهزیستی استان قزوین گفت: 11 هزار و 117 نوزاد در این استان قزوین سال گذشته غربالگری شنوایی شده اند و خوشبختانه با اجرای این طرح بسیار از مشكلات در حوزه شنوایی برطرف شده و این امر یكی از اقدامات خوب سازمان بهزیستی در جهت جلوگیری از معلولیت محسوب می شود.
انجام غربالگری شنوایی بیش از 11 هزار نوزاد قزوینی در سال 99 علیرضا وارثی بیان كرد: اداره كل بهزیستی استان قزوین بر اساس سیاست ها و برنامه های ابلاغی سازمان بهزیستی اقدامات زیادی را در زمینه پیشگیری از معلولیت انجام می دهد.

وی افزود: غربالگری شنوایی نوزادان و شیرخواران، طرح پیشگیری از تنبلی چشم و مشاوره ژنتیك سه طرحی است كه این اداره كل برای جلوگیری از معلولیت در استان قزوین انجام می دهد و تا به امروز نتایج بسیار خوبی را هم به همراه داشته است.

بنابر اعلام روابط عمومی اداره كل بهزیستی استان قزوین، این مسئول گفت: یكی از این برنامه ها غربالگری شنوایی نوزدان و شیرخواران است كه از سال 1386 در تمامی بیمارستان هایی كه در آن ها نوزدان متولد می شوند، اجرا می شود.

وی افزود: براساس این برنامه نوزادان پس از تولد و قبل از ترخیص، توسط سنجشگران تحت نظارت بهزیستی مستقر در بیمارستان ها و بخش نوزادان سنجش می شوند و در صورت مشكوك شناخته شدن به مراكز تخصصی شنوایی سنجی ارجاع شده و در آنجا پس از انجام آزمایشات تشخیصی تحت درمان قرارگرفته و در نهایت در صورت نیاز به پزشكان متخصص ارجاع می شوند.

مدیركل بهزیستی استان قزوین با بیان این كه 11 هزار و 117 نوزاد در این استان قزوین سال گذشته غربالگری شنوایی شده اند، اظهار كرد: خوشبختانه با اجرای این طرح بسیار از مشكلات در حوزه شنوایی برطرف شده و این امر یكی از اقدامات خوب سازمان بهزیستی در جهت جلوگیری از معلولیت محسوب می شود.

انتهای پیام
منبع خبر:
ایسنا
   تاریخ: ۱۱:۴۱ - ۲۵/۰۱/۱۴۰۰   بازدید: ۱۸۲