دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۳

شبكه ملی مسوولیت اجتماعی دانشجویان تشكیل شد
 
تهران-ایرنا- دبیر شبكه ملی مسوولیت اجتماعی دانشجویان سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی گفت: شبكه ملی مسئولیت اجتماعی دانشجویان (مهستان) با اهداف كاربردی در حوزه دانشجویی ذیل سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی تشكیل شده است.
شبكه ملی مسوولیت اجتماعی دانشجویان تشكیل شد تهران-ایرنا- دبیر شبكه ملی مسوولیت اجتماعی دانشجویان سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی گفت: شبكه ملی مسئولیت اجتماعی دانشجویان (مهستان) با اهداف كاربردی در حوزه دانشجویی ذیل سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی تشكیل شده است.

به گزارش روز چهارشنبه سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی، ناعمه علی نژاد دانشجویان را سرمایه های انسانی دانشگاه ها و جامعه و از نیروهای جوان، متخصص و مطالبه گر دانست و افزود: این قشر همواره تلاش می كنند تا آگاهی و فهم عمیق از مفاهیم و مسائل جامعه پیدا كنند، به شناخت و گفتگو پیرامون مسائل می پردازند و به عنوان یك گروه بیناقشری طبقات مختلف جامعه را به هم پیوند می دهند.

وی با بیان اینكه دانشجویان نیازهای جامعه را كانالیزه كرده و در قالب راهكار و حل مسئله به نهادهای اجرایی منتقل می كنند، تصریح كرد: دانشجویان ظرفیت هایی هستند كه در یك مقام، بازوان اجرایی و پیش برنده امور هستند و در مقامی دیگر در جایگاه نیروهای فكری و متخصص عمل می كنند.

علی نژاد ادامه داد: جریان های دانشجویی همواره ثابت كردند كه می توانند در بزنگاه های تاریخی كشور، اثرگذاری قابل توجهی داشته باشند، اما بر كسی پوشیده نیست كه پس از سال ها زیست جریان های دانشجویی در كشور دستاورد دانشجویان بلندمدت و سامان دهی شده نبوده است و بعضاَ دانشجویان را متحمل هزینه های زیادی كرد. لذا همواره نگاه آسیب شناسانه ، اصلاح محور و روبه آینده ای را پیرامون فعالیت های دانشجویی و موانع موجود در مسیر آن باید درنظر داشت.

این فعال دانشجویی اذعان داشت: تجربه چندین سال فعالیت دانشجویی ما را واداشت تا رویكرد نوینی برای مطالبه گری، توانمندسازی و مشاركت دانشجویان در عرصه اجتماعی و اجرایی كشور درنظر گیریم.

علی نژاد افزود: الگوی تشكیل شبكه مهستان بر مبنای الگویی توسعه محور و راهبرد حل مساله بنا شده است و استفاده از ظرفیت های بومی مناطق كشور و دانشجویان به مثابه سرمایه های انسانی موجود در استان های مختلف از اولویت های اصلی شبكه خواهد بود.

وی ادامه داد: در این شبكه تلاش كردیم تا خلاءها و كمبودهای راهبردی و گفتمانی ساختارهای دانشجویی كشور را شناسایی و جبران كنیم.

دبیر شبكه ملی مسوولیت اجتماعی دانشجویان اظهار داشت: توجه به رویكرد درون تشكیلاتی، پرورش و خودسازی دانشجویان برای توان افزایی آنان برای نقش آفرینی در حوزه های اجرایی كشور، رویكرد برون تشكیلاتی و اثرگذاری علمی و اجتماعی دانشجویان در شناسایی مهمترین موانع مدیریتی و ارائه راه حل های راهبردی و تولید محتوا جهت سیاستگذاری های اجرایی كشور در حوزه های تخصصی، توجه به تبیین مفهوم مسئولیت اجتماعی دانشجویان و تلاش برای ارائه الگوی مسئولیت اجتماعی از جمله مسائلی است كه در تشكیل این شبكه مورد توجه قرار گرفته است.

این شبكه در حال حاضر با عضویت تعداد قابل توجهی از دانشجویان و همكاری تعدادی از فعالین دانشجویی با تشكیل كارگروه های تخصصی آغاز به كار كرده و امید است كنشگری متفاوتی را در عرصه دانشجویی به جامعه عرضه دارد. كارگروه های تعاون، توسعه، زنان، آسیب های اجتماعی، دانشگاه پژوهشی، صنعت، تجارت، فناوری و كشاورزی و همچنین در حوزه های فرهنگی و هنری كارگروه های سینما و تئاتر و...تشكیل شدند. ساختار تشكیلاتی شبكه متشكل از مجمع عمومی، كارگروه های تخصصی، شورای مناطق كشور، كارگروه های ملی و شورای مركزی به عنوان بالاترین ركن تشكیلاتی شبكه است.

علی نژاد گفت: اساسنامه شبكه مهستان با محوریت تشكیلات دانشجویی مدون شده و دبیرخانه آن در سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی مستقر است. فرایند عضویت و همكاری دانشجویان در ادامه كار طی فراخوانی اعلام خواهد شد. از همه دانشجویان دعوت شده در راستای تحقق اهداف شبكه كه ایجاد بستر مطالبه گرانه مطلوب و عقلانیت محور است برای همكاری با شبكه مهستان اخبار ما را در سایت سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی دنبال كنند.

برچسب ها
- سازمان جهاد دانشگاهی
- دانشجو
- دانشگاه
- تشكل های دانشجویی
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۱۱:۱۸ - ۲۵/۰۱/۱۴۰۰   بازدید: ۲۰۸