دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳

18 شركت در كرمانشاه خدمات پرستاری در منزل ارایه می دهند
 
مدیر پرستاری معاونت درمان دانشگاه علوم پزشكی كرمانشاه گفت : نگهداری از بیماران، مراقبت های بعد از بیمارستان، مراقبت از زخم، پانسمان، آموزش بیمار و خدمات توانبخشی به بیمار از جمله خدماتی است كه شركت های مراقبت در منزل ارائه می كنند .


به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از كرمانشاه، پورمیرزا مدیر پرستاری معاونت درمان دانشگاه علوم پزشكی كرمانشاه گفت : نگهداری از بیماران، مراقبت های بعد از بیمارستان، مراقبت از زخم، پانسمان، آموزش بیمار و خدمات توانبخشی به بیمار از جمله خدماتی است كه شركت های مراقبت در منزل با استفاده از نیرو های پرستاری حرفه ای به بیماران ارائه می كنند.

او با بیان اینكه این شركت ها تحت نظارت دانشگاه علوم پزشكی هستند، گفت : به صورت دوره ای از روند خدمات رسانی این شركت ها بازدید می شود، پروانه فعالیت این شركت ها مهر برجسته دارد و تعرفه قیمت ها باید در معرض دید عموم قرار گیرد.

او به انجام نظرسنجی از بیمارانی كه شركت های مراقبت در منزل به ان ها خدمات ارائه می دهند، اشاره كرد و افزود: پرستارانی كه در این مراكز فعالیت می كنند علاوه بر دارا بودن مدرك لیسانس پرستاری باید در آزمون های دریافت پروانه صلاحیت حرفه ای نیز شركت كنند، داشتن گواهی عدم سوء پیشینه و عدم اعتیاد از دیگر شرایطی است كه نیرو های این شركت ها باید حائز آن باشند.

مدیر پرستاری معاونت درمان دانشگاه علوم پزشكی كرمانشاه افزود: اخیرا خدمات این مراكز تحت پوشش بیمه قرار گرفته كه در مرحله اول بیماران مبتلا به نارسایی قلبی، مراقبت های ویژه بلند مدت، بیماران مبتلا به سكته های قلبی و كودكان دچار یرقان تحت پوشش قرار گرفته اند.

پورمیرزا ادامه داد: شناخت بیشتر مردم از خدمات این شركت ها می تواند منجر به كاهش تعداد بستری های بیمارستانی، كاهش مراجعات و بهبود بازار كار كادر پرستاری شود.

او گفت: از ابتدای امسال تاكنون هزار نفر از هم استانی ها از خدمات شركت های مراقبت در منزل استفاده كرده اند كه در صورت نبود شیوع كرونا آمار استفاده كنندگان از خدمات این شركت ها بیشتر از این تعداد بود .
   تاریخ: ۱۸:۵۴ - ۱۳/۱۱/۱۳۹۹   بازدید: ۱۳۵