دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۳

اهدای 9 هزاراقلام كمك توانبخشی به معلولان
 
9 هزارعدد اقلام كمك توانبخشی به معلولان چهارمحال و بختیاری اهدا شد.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مركز چهارمحال و بختیاری، مدیركل بهزیستی استان گفت: پارسال 20 میلیارد ریال برای خرید تجهیزات توانبخشی از جمله كاشت حلزون، عینك، ویلچر، عصا و كمك هزینه خدمات اعضای مصنوعی (اٌرتز و پروتز) برای معلولان استان هزینه شد.

نرگس عسگری افزود: در این مدت 9 هزار وسیله و اقلام كمك توانبخشی از جمله ویلچر، تشك مواج، اعصا، واكر، سمعك و باتری سمعك، كاشت حلزون، عینك، عضو مصنوعی برای جامعه هدف تهیه و در اختیار آن ها بر اساس اولویت قرار داده شد.
عسگری بااشاره به اهمیت كاشت حلزون درسنین طلایی زیر6 سال گفت: پارسال با پرداخت اعتباری بیش از یك میلیارد و 500 میلیون ریال عمل جراحی كاشت حلزون برای كودكان زیر 6 سال در استان پرداخت شد.

وی افزود:در این مدت 59 كودك كم شنوا با انجام عمل كاشت حلزون بازده شنوایی خود را كسب كردند.
عسگری گفت: در این مدت برای ارائه خدمت توان پزشكی به افراد دارای معلولیت، تفاهم نامه با مراكز توانبخشی منعقد شد كه برای این تفاهم نامه 2 میلیارد و 500 میلیون ریال هزینه شد تا جامعه هدف به صورت رایگان از خدمات این مراكز توانبخشی بهره مند شوند.

وی با اشاره به پرداخت حق پرستاری برای 550 معلول دارای ضایعه نخاعی و 170 معلول جسمی و ذهنی بسترگرا در یكسال اخیرافزود: پرداخت كمك هزینه ارائه خدمات اعضا مصنوعی با اعتباری بیش از چهار میلیارد ریال، هزینه درمان و تغذیه بیماران متابولیك با اعتبار 800 میلیون ریال از جمله اقدامات بهزیستی برای كاهش عوارض معلولیت افراد زیرپوشش در استان است.
   تاریخ: ۱۵:۲۴ - ۲۵/۰۱/۱۴۰۰   بازدید: ۱۶۲