دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۳

كاهش آسیب های اجتماعی با توانمندسازی زنان سرپرست خانوار
 
رئیس اداره بهزیستی شهرستان ابهر گفت: توانمندسازی زنان سرپرست خانوار گامی در كاهش آسیب های اجتماعی است.
كاهش آسیب های اجتماعی با توانمندسازی زنان سرپرست خانوار علی لطیفی صبح امروز (26 فروردین ماه) در حاشیه مراسم برداشت بیدمشك توسط گروه همیار تحت پوشش بهزیستی در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینكه هر ساله با آغاز فصل بهار، زمان برداشت محصول بیدمشك در فروردین ماه فرا می رسد، اظهار كرد: باغ بیدمشك متعلق به زنان سرپرست خانوار بهزیستی شهرستان ابهر است كه در سال 1390 زمین مربوطه خریداری و نهال ها كاشته شد.

وی اضافه كرد: این باغ به مساحت 4000 مترمربع در منطقه بنارود واقع شده كه به عنوان یكی از طرح های مهم و موفقی است كه توسط هفت زن سرپرست خانوار اداره شده و از محصولات آن عرق بیدمشك تهیه می شود.

این مسئول با اشاره به اینكه این طرح در راستای توانمندسازی و تامین بخشی از هزینه های زندگی زنان سرپرست خانوار راه اندازی شده است، تصریح كرد: این گروه علاوه بر باغ بیدمشك دارای باغ انگور وكارگاه نقل پزی هم است.

لطیفی عنوان كرد: در شهرستان ابهر 298 زن سرپرست خانوار و مستمری بگیر تحت پوشش بهزیستی هستند و 80 نفر پشت نوبت دریافت مستمری از خدمات بهزیستی بهره مند شده و در سال گذشته نیز 36 نفر از این افراد بازتوان شده اند.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان ابهر، به حمایت های بهزیستی از زنان سرپرست خانوار اشاره كرد و افزود: پرداخت حق بیمه اجتماعی زنان سرپرست خانوار روستایی و عشایر، پرداخت ودیعه مسكن، كمك هزینه شهریه دانشگاه این زنان یا فرزندان شان، تسهیلات معافیت سربازی برای یكی از فرزندان ذكور زنان سرپرست خانوار كه فاقد همسر هستند، از دیگر برنامه های حمایتی است.

انتهای پیام
منبع خبر:
ایسنا
   تاریخ: ۱۱:۴۴ - ۲۶/۰۱/۱۴۰۰   بازدید: ۱۶۷