دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۳

تحویل 559 واحد مسكونی به خانواده های دارای دو معلول در لرستان
 
مدیركل بهزیستی لرستان از تحویل 559 واحد مسكونی به خانواده های دارای دو معلول در استان خبر داد.
تحویل 559 واحد مسكونی به خانواده های دارای دو معلول در لرستان دكتر كرم یاری در گفت وگو با ایسنا اظهار كرد: قانون تعارض منافع در سازمان بهزیستی به نحو احسن و اكمل اجرایی شده و مدیران سازمان حق ندارند امتیازی یا موسسه ای داشته باشد كه از طریق آن مطالبه یا حق زحمه ای را به او پرداخت كند.

وی افزود: در لرستان 100 درصد این قانون اجرایی شده و حتی یك مورد نداریم كه این قانون در مورد آن عملیاتی نشده باشد.

مدیركل بهزیستی لرستان در خصوص اجرای اصل 44 قانون اساسی گفت: در این سازمان بیش از 95 درصد تصدی گری ها را به بخش خصوصی واگذار و برون سپاری كردیم و روی این مهم نظارت لازم وجود دارد.

یاری بیان كرد: در بهزیستی 80 درصد پرداختی ها شفاف و در بستر دولت اكترونیك قابل انجام است.

وی در خصوص پرداخت مستمری به مددجویان تحت حمایت سازمان بهزیستی لرستان گفت: مستمری این قشر هر ساله افزایش پیدا می كند و به آنان پرداخت می شود.

مدیركل بهزیستی لرستان در خصوص مسكن معلولین تحت پوشش این سازمان با بیان اینكه 697 خانوار دارای دو معلول در استان داریم، بیان كرد: از این تعداد 438 خانوار شهری و 259 خانوار روستایی هستند كه تاكنون 559 واحد مسكونی را به آنان تحویل دادیم و مابقی واحدها نیز در مرحله نازك كاری بوده و بزودی به متقاضیان تحویل داده خواهد شد.

یاری درباره آخرین وضعیت واحدهای سیل زده مددجویان تحت پوشش عنوان كرد: 404 واحد تعمیری داشتیم كه در همان زمان بعد از سیل تعمیر و بازسازی شدند.

وی با بیان اینكه برای واحدهای تخریبی نیز كارهای لازم را انجام و به تعهدات خود عمل كردیم، گفت: برای 379 واحد آسیب دیده از سیل بنیاد مسكن انقلاب اسلامی لرستان برای هر واحد 50 میلیون تومان و دولت نیز 35 میلیون تومان كمك بلاعوض پرداخت كرده و همچنین بهزیستی و هلال احمر نیز هركدام 10 میلیون تومان بلاعوض برای این واحدها به متقاضیان پرداخت كردند كه در مجموع 55 میلیون تومان بلاعوض و 50 میلیون تومان تسهیلات بنیاد مسكن بوده است.

انتهای پیام
منبع خبر:
ایسنا
   تاریخ: ۱۱:۴۴ - ۲۶/۰۱/۱۴۰۰   بازدید: ۱۶۵