دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳

اشتغالزایی برای 10 مددجوی بهزیستی در مهریز
 
مدیركل بهزیستی استان یزد گفت: با افتتاح كارگاه تولیدی-حمایتی نیك مهر زمینه اشتغال 10 مددجو فراهم شد.
به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، علی محمد عطابخش، مدیركل بهزیستی استان یزد با تبریك فرا رسیدن چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، گفت: با افتتاح كارگاه تولیدی - حمایتی نیك مهر زمینه اشتغال 10 مددجو فراهم شد كه در حال حاضر دو نفر از عزیزان معلولیت شنوایی، 3 سه نفر جسمی حركتی و بقیه عزیزان معلولیت ذهنی دارند.

او افزود: سازمان بهزیستی بیش از 53 فعالیت دارد كه برای این فعالیت ها چیزی حدود 130 فرایند تعریف شده است و در حال حاضر بیش از 95 درصد خدمات سازمان بهزیستی با همت بخش غیردولتی انجام می شود.

علی محمد عطابخش، ادامه داد: در مقابل این خدماتی كه از سوی بخش غیردولتی ارائه می شود سازمان بهزیستی ماهانه مبلغی را به عنوان یارانه پرداخت می كند.

این مسئول اظهار داشت: در گستره استان یزد چیزی حدود 11000 نفر در مراكز روزانه، شبانه روزی و ویزیت در منزل تحت پوشش خدمات حوزه توانبخشی هستند كه ماهیانه حدود 3 میلیارد و 500 میلیون تومان یارانه ازسوی سازمان بهزیستی به مراكز پرداخت می شود.

عطابخش بیان كرد: 19000 نفر نیز تحت پوشش خدمات مستمر سازمان هستند كه حدود 4 میلیارد تومان هزینه به صورت مستقیم به عزیزان پرداخت می شود.

علی محمد عطابخش، تصریح كرد: البته هزینه هایی كه پرداخت می شود جوابگوی نیاز این عزیزان نیست و همكاری خیّرین در این زمینه می تواند راه گشا باشد و تاكنون نیز خیّرین همكاری خوبی را با سازمان بهزیستی داشته اند.

این مسئول خاطرنشان كرد: به بركت نظام مقدس جمهوری اسلامی در حال حاضر مراكز فیزیوتراپی در همه شهرستان های استان فعال است و خدمات توانبخشی ارائه می شود و این در حالیست كه قبل از انقلاب در استان خدمات فیزیوتراپی و وسایل ارتوپدی فنی وجود نداشت.

كارگاه تولیدی - حمایتی نیك مهر با اعتباری حدود 200 میلیون تومان تقریباً 8 ماه است كه شروع به كار كرده و هدف از تأسیس كارگاه، كارآموزی و كارورزی توانخواهان در زمینه استقلال اجتماعی و فردی است.

این مركز با ظرفیت 40 نفر در زمینه پكیج فیزیوتراپی، لباس فرم مدارس و پیش دبستانی و لباس كار شركت ها فعالیت می كند.
   تاریخ: ۱۷:۴۸ - ۱۳/۱۱/۱۳۹۹   بازدید: ۱۳۴