دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۳

65 درصد سالمندان مراكز نگهداری واكسن كرونا دریافت كردند
 
مدیر كل توانبخشی مراقبتی سازمان بهزیستی كشور گفت: بیش از 65 درصد سالمندان مراكز نگهداری سازمان بهزیستی واكسن كرونا دریافت كردند ومعلولان هم به زودی واكسینه می شوند.
به گزارش خبرنگار جامعه خبرگزاری فارس؛ مدیر كل توانبخشی مراقبتی سازمان بهزیستی كشور با اشاره به اینكه تعداد مراكز نگهداری غیردولتی تحت نظارت سازمان بهزیستی 922 مركز است، گفت بیش از 65 درصد سالمندان مراكز بهزیستی واكسن كرونا دریافت كردند و امیدواریم به زودی معلولان هم واكسن كرونا دریافت كنند.

مصطفی سراج با تاكید بر موفقیت ایران در كنترل كرونا گفت: با اینكه مراكز نگهداری از سالمندان، معلولان و بیماران روانی جزو مراكز پر خطر بود اما فوتی های ما در این مراكز كمتر از یك درصد كل فوتی های كشور در اثر كرونا بود.

مدیر كل توانبخشی مراقبتی سازمان بهزیستی كشور گفت: در برخی ماه ها به دلیل مراقبت های بهداشتی چند لایه، آمار مرگ و میر ناشی از كرونا نه تنها افزایش محسوسی نداشته بلكه آمار كل مرگ و میر ما نسبت به همان ماه در سال های گذشته كاهش هم داشته است.

وی در ادامه از عزم بهزیستی برای كوچك سازی مراكز نگهداری از سالمندان و معلولان با معرفی خانه های مراقبتی خبر داد و گفت: یكی از سیاست های سازمان بهزیستی كوچك سازی مراكز است كه سال 99 نقطه عطفی در راه اندازی خانه های حمایتی بود.

سراج در این خصوص توضیحات بیشتری داد و گفت: ماهیت خانه ها این طور است كه علاوه بر مراقبت شبانه روزی، افراد مقیم، از خدمات بیرون مركز هم استفاده می كند. در حال حاضر بیش از 19 خانه حمایتی روان داریم كه قریب به 200 نفر از افراد كه سطح توانمندی خوبی دارند در این خانه ها زندگی می كنند. 11 خانه سالمندان داریم كه بیش از 100 نفر در این خانه ها نگهداری می شوند. بیش از 80 خانه كوچك برای مددجویان اختلالات ذهنی داریم كه این خانه ها در ملحق شدن افراد به جامعه و افزایش توانمندی آن ها به شدت تاثیرگزار است. سه خانه كوچك توانمندسازی در سال 99 تأسیس شده و 5 خانه در حال كسب مجوز هست.

مدیركل توان بخشی مراقبتی سازمان بهزیستی كشور گفت: بهزیستی با كوچك سازی مراكز بزرگ و توسعه خانه های كوچك مراقبتی، به دنبال حضور فعال افراد دارای معلولیت در سطح جامعه با حفظ منزلت اجتماعی آن ها است.

انتهای پیام/
منبع خبر:
روزنامه تجارت
   تاریخ: ۱۲:۴۷ - ۲۸/۰۱/۱۴۰۰   بازدید: ۱۷۴