دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۳

"كودكان كار" در كرمانشاه كم می شوند؟
 
مدیركل بهزیستی استان كرمانشاه از اجرای طرح "دوستدار كودك" با هدف توانمندسازی و كاهش كودكان كار در استان خبر داد.
دكتر فرحناز محمدی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اجرای طرح "دوستدار كودك" در 10 استان كشور، گفت: این طرح به همت دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی در حال اجراست كه برای اجرای آن 10 استان كشور هدفگذاری شده اند.

وی افزود: هدف از اجرای این طرح توانمندسازی و كاهش كودكان كار و نیز تعیین تكلیف كودكان كار اتباع خارجی است.

محمدی گفت: در 10 استان اجرای طرح، كرمانشاه تنها استانی است كه كودكان كار اتباع خارجی ندارد و تمام كودكان كار آن بومی هستند و برای همین به عنوان پایلوت در این طرح انتخاب شده تا با اجرای موفق طرح، زمینه اجرای آن در دیگر استانهای دارای كودكان كار بومی فراهم شود.

مدیركل بهزیستی استان كرمانشاه با بیان اینكه اجرای این طرح در راستای تحقق مصوبه هیات وزیران در سال 1386 است، گفت: در این مصوبه بهزیستی با همكاری یازده دستگاه دیگر از جمله شهرداری، نیروی انتظامی، دانشگاه علوم پزشكی، هلال احمر، آموزش و پرورش، كمیته امداد امام خمینی (ره) و دادگستری توامندسازی كودكان كار و خانواده های آنها و نهایتا كاهش كودكان كار را دنبال خواهد كرد.

وی با اشاره به شروع اجرای طرح از آذر سال گذشته، گفت: هم اكنون اجرای مرحله به مرحله طرح در استان در حال پیگیری است و موضوع در كارگروه اجتماعی به عنوان كارگروه ساماندهی كودكان كار مطرح شده و شرح وظایف هریك از دستگاه های كارگروه در اجرای این طرح مشخص و ابلاغ شده است.

وی از برگزاری جلسات مختلف با دستگاه های استان جهت شفاف سازی ابعاد اجرای طرح خبر داد و افزود: علاوه بر این بانك اطلاعاتی كودكان كار در مراكز آموزشی و حمایتی كودك و خانواده استان تشكیل شده و پرونده های فعال در این مراكز غربالگری شده است.

وی افزود: هویت كودكان كار با استفاده از دستگاه عنبیه مشخص شده و در حال ثبت هویت و شناسایی این كودكان هستیم تا بتوانیم كودكان كار واقعی را شناسایی كرده و گام موثر برای توانمندسازی و كاهش آنها برداریم.

محمدی ارتقا بهداشت، آموزش، تحصیل، توانمندسازی اقتصادی و... را از جمله برنامه های درنظر گرفته در این طرح عنوان كرد و افزود: تمام تلاش این است كه با اجرای این طرح دیگر شاهد فعالیت كودكان كار در سطح استان نباشیم.

وی افزود: در راستای اجرای این طرح دو مركز روزانه آموزشی و حمایتی كودك و خانواده "افق" و "مهر" و نیز مركز شبانه روزی ساماندهی كودكان خیابانی نیز با بهزیستی كرمانشاه همكاری دارند.



انتهای پیام
منبع خبر:
ایسنا
   تاریخ: ۱۲:۰۰ - ۲۸/۰۱/۱۴۰۰   بازدید: ۲۰۵