دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۳

وام قرض الحسنه به بیماران خاص تعلق می گیرد
 
نائب رئیس كمیسیون بهداشت و درمان از كمك 1000 میلیاردی بودجه 1400 بصورت وام های قرض الحسنه برای بیماران خاص خبرداد.


نائب رئیس كمیسیون بهداشت و درمان از كمك 1000 میلیاردی بودجه 1400 بصورت وام های قرض الحسنه برای بیماران خاص خبرداد.

محمد پاك مهر در مصاحبه با برنامه «صبح وگفتگو» با اشاره به پیگیری داروهای مورد نیازِ بیماران خاص اظهار كرد: در قانون بودجه 1400 آمده است كه 15 درصد عورض گمركی لوازم آرایشی به بیماران خاص تعلق گیرد و بیماران هموفیلی یكی از انواع خاص و شناخته شده هستند.

وی همچنین از كمك 1000 میلیاردی بودجه 1400 به صورت وام های قرض الحسنه برای بیماران خاص سخن گفت و افزود: علی رغم تمام مشكلات، افزایش 50 درصدی بودجه بخش سلامت را داریم كه اگر منابع درآمدی محقق شود، اثرات خوب و مثبتی را برای این حوزه خواهد داشت.

پاك مهر تحقق این امور را بسته به درآمدهای دولت دانست و گفت: هر یك از این موارد نیازمند تامین منابع درآمدی است.

وی افزود: با توجه به اینكه كشور در شرایط كرونا و تحریم است، در جلسات متعدد با مسئولان بهداشت و درمان، موضوع بیماران خاص را مطرح كرده ایم و تاكید كمیسیون بهداشت نیز بر توجه ویژه به بیماران خاص و نادر است.

پاك مهر با بیان اینكه در هیاهوی كرونا نباید این بیماران به فراموشی سپرده شوند، خاطرنشان كرد: پیشنهادات در زمینه كمك های حمایتی یا بازنشستگی باید به مجلس پیشنهاد شود و ما هم روی آن كار خواهیم كرد.

همچنین احمد قویدل، رئیس سابق انجمن هموفیلی ایران با اشاره به اینكه 28 فروردین فرصتی برای طرح مطالبات كلیه بیماران هموفیلی در سراسر جهان است، گفت: در این راستا تلاش می كنند مردم را با این بیماری آشنا ساخته و مطالبات بیماران را به مسئولین بازگو نمایند.

قویدل گفت: بیماران خاص ریسك ابتلای بیشتری ندارند ولی چون به مراكز درمانیِ مشترك با بیماران كرونایی مراجعه می كنند، به سان جامعه پرستاری و پزشكی نیازمند واكسیناسیون هستند.

وی با اشاره به عبور و مرور چند بار در هفته ای بیماران خاص در بیمارستان ها، اظهار كرد: در شرایط فعلی باید توجه شود كه عواقب بهداشتی كرونا یك بحث و بخشی دیگر عواقب اقتصادی آن است.

قویدل خاطرنشان كرد: هر روز كه این بیماری در دنیا فزونی می گیرد، افرادی كه درآمدهای متوسط دارند به خط فقر نزدیك می شوند و كسانی كه زیر خط فقر زندگی می كردند، به تعبیر جهانی به خط فلاكت سقوط می كنند.

وی افزود: اگر حمایت اجتماعی و رفاهی از این بیماران نداشته باشیم، حمایت های سلامت محور نیز به نتیجه مطلوب نخواهد رسید.

قویدل در بخشی دیگر از مصاحبه با رادیو گفت وگو، اظهار كرد: ما در حوزه اوتیسم، حمایت اجتماعی و رفاهی سازمان بهزیستی و وزارت بهداشت را داریم ولی حتی معلولیت ها از چنین حمایتِ دو جانبه ای برخوردار نیستند.

وی گفت: مردم هم به توصیه های بهداشتی ایمان دارند ولی از مركز پژوهش ها می خواهیم چرایی عدم رعایت این دستورالعمل ها را انجام دهند.
منبع خبر:
رادیو گفت و گو
   تاریخ: ۱۱:۰۱ - ۲۸/۰۱/۱۴۰۰   بازدید: ۱۷۷