دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۳

60 نفر از سالمندان مراكز بهزیستی كرمانشاه علیه كرونا واكسینه شدند
 
كرمانشاه- ایرنا- معاون توابخشی اداره كل بهزیستی استان كرمانشاه گفت: 60 نفر از سالمندان بهزیستی مركز «شمیم مهر» به همراه پرسنل این مركز، علیه ویروس كرونا واكسینه شدند.
60 نفر از سالمندان مراكز بهزیستی كرمانشاه علیه كرونا واكسینه شدند كرمانشاه- ایرنا- معاون توابخشی اداره كل بهزیستی استان كرمانشاه گفت: 60 نفر از سالمندان بهزیستی مركز «شمیم مهر» به همراه پرسنل این مركز، علیه ویروس كرونا واكسینه شدند.

«نیلوفر اختیاری» شنبه شب در گفت و گو با ایرنا، اظهار داشت: پیرو تفاهم نامه ای كه بین وزارت بهداشت و سازمان بهزیستی منعقد شده، قرار براین شد تا در مرحله نخست، مراكز سالمندان واكسینه شوند اما در كرمانشاه تاكنون تنها یك مركز سالمندان علیه ویروس، واكسینه شده است.

وی افزود: 2 مرحله واكسیناسیون سالمندان این مركز، با واكسن روسی انجام شده و طبق هماهنگی های صورت گرفته، ماموران اورژانس تا 6ساعت پس از اتمام واكسیناسیون در محل حضور داشتند و هیچكدام از سالمندان به عارضه ای مبتلا نشده اند.

اختیاری ادامه داد: براساس مكاتبات انجام شده با دانشگاه علوم پزشكی، در انتظار صدور دستور برای واكسینه شدن سایر سالمندان و سپس بیماران روانی و دارای معلولیت ذهنی هستیم.

500نفر سالمند در انتظار واكسیناسیون هستند

وی از وجود پنج مركز نگهداری از سالمندان در سطح كرمانشاه خبر داد و گفت: نزدیك به 500نفر سالمند و پرسنل در انتظار واكسینه شدن هستند.

این مسوول به موج چهارم كرونا اشاره كرد و افزود: مراقبت های گذشته در مراكز سالمندان اعمال می شود این بدان معنا است كه هیچكدام از آنان در این پیك اجازه ملاقات ندارند و نمی توانند به مرخصی بروند و همه پروتكل های بهداشتی در مراكز رعایت می شود.

وی اضافه كرد، 2بار در روز وضعیت جسمانی سالمندان شامل تب سنجی و بررسی علایم حیاتی بررسی می شود و همه مراكز عاری از كرونا است.

بیش از 164 هزار مددجوی زیرپوشش بهزیستی استان كرمانشاه است كه از این تعداد 42 هزار نفر دارای معلولیت در زمینه جسمی حركتی، روانی، شنوایی، بینایی و گفتاری هستند.

استان كرمانشاه 2 میلیون نفر جمعیت ساكن در 14 شهرستان، 31 بخش، 32 شهر، 86 دهستان و 2 هزار و 595 آبادی دارد و 2.4 درصد جمعیت كشور در این استان سكونت می كنند كه از این تعداد 75 درصد در نقاط شهری و 25 درصد در نقاط روستایی زندگی می كنند.

طبق آخرین سرشماری، استان كرمانشاه 195 هزار و 701 سالمند 60 سال به بالا دارد.

برچسب ها
- ویروس كرونا
- سالمندان
- واكسیناسیون
- كرمانشاه
پروندهٔ خبری
- كرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش ها
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۲۱:۱۷ - ۲۸/۰۱/۱۴۰۰   بازدید: ۱۶۰