دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۳

17 گروه همیار سلامت روان اجتماعی در قزوین فعالیت می كنند
 
قزوین – ایرنا – معاون پیشگیری اداره كل بهزیستی استان قزوین گفت: 17 گروه همیار سلامت روان اجتماعی با هدف ارتقای سلامت روانی در اجتماعات محلی قزوین فعالیت می كنند.
17 گروه همیار سلامت روان اجتماعی در قزوین فعالیت می كنند قزوین – ایرنا – معاون پیشگیری اداره كل بهزیستی استان قزوین گفت: 17 گروه همیار سلامت روان اجتماعی با هدف ارتقای سلامت روانی در اجتماعات محلی قزوین فعالیت می كنند.

زهرا غلامرضایی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: دفتر پیشگیری از آسیب ­های اجتماعی برای تشكیل گروه های همیاران سلامت روان اجتماعی به منظور بسط و توسعه نقش مردم و سازمان های مردم نهاد در حوزه مشاركت های گروهی و رویكرد خیرخواهانه اجتماعی، كمك به توسعه محلی و تقویت نقش فعال مردم و حضور آنها در تصمیم سازی ها و تعیین اولویت های زندگی اقدام كرده است.

وی افزود: این گروه ها با هدف ارتقای سلامت روان و سرمایه اجتماعی اجتماعات محلی، تقویت رویكردهای تصمیم گیری و حل مساله گروهی در قبال مسائل اولویت بندی شده از طرف مردم تشكیل شده اند.

این مسوول با بیان اینكه این گروه های همیار در 15 پایگاه سلامت روان اجتماعی فعالیت می كنند، گفت: گروه های همیار با هدف آگاهسازی، اطلاع رسانی و آموزش به مردم محلی و گسترش روحیه مشاركت­ جویی برای شناسایی مسایل و آسیب های محله، توانمندسازی اهالی محلات و تسهیل فرآیندهای مشاركتی محلی از قبیل عمرانی، فرهنگی و اجتماعی اقدام می كنند.

غلامرضایی اضافه كرد: معاونت پیشگیری در دفتر پیشگیری از آسیب های اجتماعی خود، فعالیت ها و برنامه های دیگری از جمله رصد آسیب های اجتماعی، مشاركت اجتماعی نوجوانان ایران و طرح همیار مادر و كودك را هم پیگیری می كند.

معاون پیشگیری بهزیستی استان قزوین اظهار داشت: آسیب های اجتماعی امروز تبدیل به یكی از مهمترین چالش ها و مسایل در بین خانواده ها شده اند كه امیدواریم با اجرای هر چه بهتر این طرح، این مشكلات را كاهش دهیم.

برچسب ها
- مشاوره
- استان قزوین
- مراكز مثبت زندگی
- دفتر مشاوره و امور روانشناختی
- سازمان بهزیستی كشور
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۱۸:۰۲ - ۲۸/۰۱/۱۴۰۰   بازدید: ۱۷۷