دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۳

بازسازی سلامت روان در بحران كرونا ضروری است
 
یك روانپزشك گفت: برای جلوگیری از آسیب های روحی و روانی ناشی از كرونا باید اقدامات اساسی انجام داد.
كرونا یك روانپزشك گفت: برای جلوگیری از آسیب های روحی و روانی ناشی از كرونا باید اقدامات اساسی انجام داد.

قدس آنلاین: علی ناظری، متخصص روانپزشكی و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی اظهار كرد: با گسترش ویروس كرونا در جهان، این اپیدمی بر روی تفریحات، استراحت و برنامه ریزی روزانه افراد تاثیرات منفی گذاشته است.

ناظری گفت: در واقع با اپیدمی ویروس كرونا تفریحات و دیدارها تا حدی محدود شده است. با وجود تداوم دستورالعمل های بهداشتی توصیه می شود همه مردم نسبت به گذشته این شیوه نامه ها را بیشتر رعایت كنند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی بیان كرد: افراد باید تلاش كنند با خلاقیت، تنوع و استفاده از فضای مجازی؛ هم روحیه خود و خانواده و هم ارتباط ها را حفظ كنند. در واقع باید مراقب بود كه بزرگ ترها و سالمندان با اینكه بسیارمحترم هستند و نیاز به دید و بازدید دارند، درگیر این ویروس نشوند زیرا اولین گروه پرخطر و در معرض ویروس كرونا محسوب می شوند.

او تاكید كرد: با توجه به ورود پیك چهارم و كرونای انگلیسی؛ مراقبت ها نسبت به سال گذشته به مراتب باید بیشتر باشد.

این متخصص روانپزشكی افزود: حتی در مناطق آبی و كم خطر كه محدودیت های كمتری وجود دارد باید نسبت به مراقبت و دید و بازدیدها دقت داشته باشیم. در واقع افراد و خانواده ها باید سعی كنند بازسازی روحی و روانی در این دوران با خلاقیت و تنوع انجام شود زیرا هر گونه عادی انگاری و غفلت از دستورالعمل های بهداشتی شرایط را در وضعیت نامطلوبی قرار می دهد.

ناظری در پایان تصریح كرد: همچنان در دوران بحرانی كرونا در خانه ماندن تاكید می شود. برای سرگرم شدن در منزل مثل فضای مجازی و كتاب خواندن در اولویت هستند. البته فعالیت در فضای مجازی باید به حد متعادل انجام شود و خانواده ها نسبت به فعالیت فرزندان خود در این فضا نظارت داشته باشند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/
منبع خبر:
روزنامه قدس
   تاریخ: ۱۶:۲۸ - ۲۸/۰۱/۱۴۰۰   بازدید: ۱۶۸