دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۳

افزایش فعالیتهای فرهنگی موجب كاهش آسیب های اجتماعی می شود
 
مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی: افزایش فعالیتهای فرهنگی موجب كاهش آسیب های اجتماعی می شود آذربایجان شرقی - لیلا پاشایی: مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی در دیدار با شهردار منطقه یك تبریز، افزایش فعالیتهای فرهنگی را موجب كاهش آسیب های اجتماعی عنوان كرد.
به گزارش كائنات، سیدقاسم ناظمی در این دیدار، همراهی و همكاری نهادهای مختلف را موجب همپوشانی توانمند ی آنها عنوان كرد و گفت: فضاهای فرهنگی موجود در انحصار یك اداره یا نهاد نیست بلكه این فضاها برای استفاده عموم مردم است و نهادهای مختلف با همكاری و هم افزایی و اجرای برنامه های مشترك می توانند به بهترین نحو از این فضاها بهره گیرند. وی، اثربخشی برنامه های فرهنگی و هنری را از دیگر ثمرات هم افزایی نهادهای مختلف عنوان كرد.
مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، از تلاشها و همكاری های شهرداری منطقه یك تبریز در جهت تقویت فضای سبز مجتمع سینمایی 22 بهمن، تقدیر كرد و خواستار بازطراحی فضای این مجموعه و همراهی بیش از پیش برای اجرای برنامه های فرهنگی شد. وی همچنین از مجموعه ی شهرداری منطقه یك تبریز برای ایجاد بسترهای مناسب در راستای هم پوشانی و همراهی هر دو مجموعه به منظور ارائه خدمات فرهنگی، اجتماعی به شهروندان، تقدیر كرد.
ناظمی، افزایش فعالیتهای فرهنگی را موجب كاهش آسیب های اجتماعی عنوان كرد و گفت: فعالیت دستگاه های فرهنگی و اجتماعی برای كاهش آسیب های جامعه باید در یك مسیر و تكمیل كننده یكدیگر باشد و ارگان های متولی فرهنگ استان برای كاهش آسیب های اجتماعی در جامعه باید مانند اجزای یك پیكر واحد حركت كنند.
حل مشكلات جامعه با مسائل اجتماعی و فرهنگی
شهردار منطقه یك تبریز نیز در این دیدار پس از شنیدن نكته نظرات و پیشنهادات هنرمندان و روسای انجمنهای هنری اظهار كرد: نقش هنرمندان در شرایط فعلی و كرونائی بسیار حائز اهمیت بوده و می توانند در جهت تغییر چهره شهر و تبدیل آن به محیطی بانشاط و فرهنگی گامهای مؤثری بردارند.
اكبر پورخردمند گفت: حل بسیاری از مشكلات جامعه در گرو توجه به مسائل اجتماعی و فرهنگی است و هنرمندان در كنار شهرداری برای حل مسائلی از جمله ارتقاء كیفیت زندگی بویژه در مناطق كم برخوردار با ارائه خدمات بر اساس رسالت هنر می توانند پویایی بیشتری را ایجاد نمایند.
لازم به ذكر است در این دیدار ضمن بررسی وضعیت فضاهای سبز موجود در محوطه مجتمع فرهنگی سینمائی و هماهنگی جهت رفع مشكلات و حفظ و حراست از آنها در چارچوب ضوابط و مقررات شهرداری، مواردی از سوی شهردار منطقه یك تبریز اعلام و مقرر شد پیگیریهای لازم به عمل آید.
همچنین در این دیدار مقرر شد تا تفاهم نامه ای دو جانبه تهیه و در سال 1400 فعالیتهای ویژه ای در حوزه های فرهنگی، اجتماعی و هنری انجام پذیرد.
منبع خبر:
روزنامه کائنات
   تاریخ: ۰۱:۱۵ - ۲۹/۰۱/۱۴۰۰   بازدید: ۱۸۷