دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳

شناسایی 350 كودك كار در گلستان/ 67 مورد كاشت حلزون انجام شد
 
گرگان- مدیركل بهزیستی گلستان از شناسایی 350 كودك كار خبر در استان خبرداد و گفت: در سال جاری تاكنون 24 هزار و 709 كودك غربالگری شنوایی شده كه از این تعداد 67 مورد به كاشت حلزون نیاز داشتند.
شناسایی 350 كودك كار در گلستان/ 67 مورد كاشت حلزون انجام شد گرگان- مدیركل بهزیستی گلستان از شناسایی 350 كودك كار خبر در استان خبرداد و گفت: در سال جاری تاكنون 24 هزار و 709 كودك غربالگری شنوایی شده كه از این تعداد 67 مورد به كاشت حلزون نیاز داشتند.

به گزارش خبرنگار مهر، سید مهدی حسینی صبح سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان اظهاركرد: بیش از 50 خدمت به سازمان بهزیستی واگذار شده كه در حوزه های توانبخشی و خدمت به معلولان است.

حسینی از وجود 49 هزار و 850 معلول در استان خبرداد و گفت: معلولیت های بینایی، شنوایی، روانی، جسمی و حركتی از خدمات بهزیستی استفاده می كنند.

وی گفت: رتبه دو الی 6 را در برخی از این معلولیت ها در كشور داریم كه مستلزم اقدامات فرهنگی است.

مدیركل بهزیستی گلستان اضافه كرد: پنج هزار و 555 خانوار تحت حمایت حوزه اجتماعی قرار دارند و كودكان شیرخوار و كودكان كار هم در این زیر مجموعه هستند.

حسینی از شناسایی 350 كودك كار در استان خبرداد و گفت: فرزندخواندگی هم زیر مجموعه حوزه اجتماعی قرار داشته و 250 فرزند تحت سرپرستی مستقیم و 300 فرزند هم در خانواده ها تحت سرپرستی ما هستند.

وی توضیح داد كه سامانه ای به نام ثبت نام فرزندخواندگی در سایت بهزیستی وجود دارد كه افراد واجد شرایط می توانند در آن ثبت نام كنند.

حسینی اظهاركرد: در سال گذشته 25 مورد فرزندخواندگی داشتیم و در سال جاری هم تاكنون 24 مورد فرزند واگذار شده است.

مدیركل بهزیستی گلستان افزود: در بازتوانی افراد معتاد وارد شده و بنا داریم كمپ ها را به سمت مركز جامع اعتیاد پیش ببریم كه این كار از بازگشت مجدد معتادان جلوگیری خواهد كرد.

وی اضافه كرد: غربالگری شنوایی سنجی در تمام تولدهای زنده انجام می شود و در سال گذشته بیش از 34 هزار و 800 نفر غربالگری شده و در سال جاری تاكنون 24 هزار و 709 مورد بوده كه از این تعداد 174 كودك به سمعك و 67 مورد به كاشت حلزون نیاز داشتند.

حسینی در خصوص بینایی سنجی كودكان سه الی 6 ساله هم گفت: هزار و 580 مداخله بینایی داشتیم كه به سمت مراكز درمانی سوق داده شدند.

وی در خصوص احداث مسكن ادامه داد: سال 245 واحد مسكونی ویژه مناطق سیل زده ساخته شده و امسال هم 114 واحد را تحویل می دهیم.

حسینی با اشاره به طرح مسكن خانوارهای دو معلولان، گفت: طرح احداث مسكن دو معلول شهری و روستایی را اجرا كرده و این افراد در روستاها از 85 میلیون تومان بلاعوض و در شهرها از 120 میلیون بلاعوض و 50 میلیون تومان تسهیلات كم بهره، بهره مند می شوند.
منبع خبر:
خبرگزاری مهر
   تاریخ: ۱۱:۱۴ - ۱۴/۱۱/۱۳۹۹   بازدید: ۱۳۸