دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۳

بهزیستی استان البرز مجری طرح بهبود و مراقبت روابط خانواده می شود
 
گروه استان ها-مدیركل بهزیستی استان البرز گفت: بهزیستی استان البرز مجری طرح بهبود و مراقبت روابط خانواده می شود.
بهزیستی استان البرز مجری طرح بهبود و مراقبت روابط خانواده می شود
گروه استان ها-مدیركل بهزیستی استان البرز گفت: بهزیستی استان البرز مجری طرح بهبود و مراقبت روابط خانواده می شود. - اخبار استانها -
به گزارش خبرگزاری تسنیم از كرج ، اسدالله حیدری درجمع خبرنگاران اظهار داشت: طرح بهبود و مراقبت روابط خانواده در 5 سال اول زن با محوریت و تسهیل گری مراكز مثبت زندگی و مشاركت مراكز مشاوره روانشناختی عمومی و خانواده، مراكز سلامت روان محلی و پایگاه های سلامت اجتماعی در راستای تحكیم بنیان خانواده وكنترل و كاهش طلاق با نظارت و راهبری معاونت توسعه پیشگیری بهزیستی استان البرز اجرا می شود.

جزئیات برنامه رمضانی بنیاد مستضعفان برای خانواده های نیازمند
خانواده ایرانی|توصیه های قرآن و اهل بیت(ع) درخصوص روزه نوجوانان/ چگونه فرزندمان را به روزه گرفتن تشویق كنیم؟
859 زندانی اصفهانی در انتظار برگشت به آغوش خانواده هستند
وی با بیان اینكه یكی از مهمترین عوامل موثر در توسعه پایدار جامعه داشتن سلامت روان در خانواده و به تبع آن درجامعه است، افزود: داشتن خانواده سالم و توانا یعنی نیروی سلامت و پویا كه می تواند در برنامه ریزی های اجتماعی نقش مهی ایفا كند.

مدیركل بهزیستی استان البرز با اشاره به اینكه انتخاب فرد مناسب برای ازدواج جامعه را از ابتلا به آسیب ها و بحران های خانوادگی و اجتماعی مصون می سازد، بیان كرد: از آنجا كه انتخاب فرد مناسب به آگاهی و شناخت نیاز دارد لذا ارائه آموزش به جوانان در شرف ازدواج و یا مزدوجین در سال های ابتدایی زندگی زناشویی بسیار لازم است.

حیدری با عنوان اینكه بسیاری از طلاق ها به این دلیل رخ می دهند كه زوجین برای ازدواج آماده نبوده و در نتیجه تصمیمات ناپخته ای گرفته اند، تصریح كرد: آموزش های پیشگیرانه پیش از ازدواج و آموزش زندگی خانواده با هدف شناخت صحیح از یكدیگر در آغاز زندگی مشترك و كسب مهارت های ارتباطی لازم برای زندگی مشترك و تشویق زوجین برای دریافت این آموزش ها و خدمات در استان البرز در حوزه مشاوره و خانواده به دقت و با حساسیت در حال اجراست.

وی با اشاره به اینكه بررسی ها نشان داده كه در كاهش تعارضات و افزایش رضایت مندی و پایداری خانواده و ایجاد ارتباط موثر و كارا موثر بوده است، عنوان كرد: به منظور تحكیم و تعالی جایگاه خانواده و پیشگیری از تعارضات و آسیب های ناشی از طرح آزمایشی "مراقبت و بهبود خانواده در 5 سال اول ازدواج " فاز اول سال اول زندگی مشترك درشهرستان ساوجبلاغ استان البرز و شهرستان اسلامشهر استان تهران در سال 1400 اجرا می شود.

مدیركل بهزیستی استان البرز با اشاره به رویكرد اساسی این برنامه ازدواج آگاهانه زندگی مشترك با كمترین تعارض، افزایش رضایتمندی زناشویی و پایداری زندگی مشترك می باشد، خاطرنشان كرد: در این طرح كلیه زوجین كه درسال 1399 و 1400 در شهرستان ساوجبلاغ ازدواج كرده اند با مشاركت ارگان ها ذی ربط انجام خواهد شد.

حیدری گفت: پنجگانه در اجرای این طرح مد نظر بوده كه عبارتند از: تربیت مربیان خانواده، روانشناسان، تسهیل گران، مددكاران - اقدامات اجتماع محور محلی- شناسایی زوجین در آستانه ازدواج - حمایت های روانی - اجتماعی به زوجین شناسایی در آستانه ازدواج و سال اول زندگی مشترك و سطح بندی خدمات و استقرار نظام ارجاع اجرای طرح بهبود و مراقبت روابط خانواده درحین و بعد از ازدواج با اولویت مداخلات پیشگیرانه باهمكاری خانواده , ارائه دهندگان خدمات اولیه و توسط متخصصان حرفه ای اجرا می گردد.

وی با بیان اینكه هدف از اجرای این طرح كمك به ازدواج آگاهانه، حفظ و ارتقاء كیفیت زندگی مشترك و كاهش تعارضات شدید خانوادگی است، خاطرنشان كرد: این طرح نیز برای افراد به خصوص برای زوجین با ریسك بالا و درگیر با مشكلاتی از قبیل اعتیاد، دارای انواع اختلالات روانی یا جسمی مزمن، دارای سابقه خودكشی، چند همسری است.
منبع خبر:
تسنیم
   تاریخ: ۱۳:۵۸ - ۲۹/۰۱/۱۴۰۰   بازدید: ۱۹۳