دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۳

برنامه ریزی برای اشتغالزایی 5 هزار مددجوی زنجانی در سال جاری
 
هدایت صفری امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به اجرای دو طرح راهبری شغلی و هدایت شغلی در كمیته امداد استان اظهار كرد: در مبحث راهبری شغلی مددجویان به یك كارآفرین موفق در زمینه اجرای طرح معرفی و افراد راهبر بعد از تولید محصول توسط مددجویان كه آموزش های لازم را فرا گرفته اند، كالا را با قیمت عادلانه خریداری می كنند و محصول را روانه بازار می كنند.

وی تصریح كرد: در بحث هدایت شغلی نیز كه در دو بخش انجام می شود اجرای طرح توسط خود مددجو انجام شده و دیگری بحث كاریابی است كه مددجویان بیكار به واحدهای كار یابی معرفی و به كار مشغول می شوند.

صفری با بیان اینكه رابطه معناداری بین كارآفرینی و نوآوری وجود دارد افزود: در سال جاری برنامه ریزی شده تا با نگاه كارآفرینی طرح های جدید و نوآور در استان ایجاد شود.

مدیركل كمیته امداد استان زنجان گفت: در سال گذشته حدود 105 میلیارد تومان برای مددجویان زنجانی اشتغالزایی و كاریابی ایجاد شده و برنامه ریزی ما برای تحقق شعار سال تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها ایجاد 5 هزار فرصت شغلی جدید است.

مدیر كل كمیته امداد استان به همراهی خوب مردم زنجان با طرح های كمیته امداد اشاره كرد و گفت: در سایه حضور و مشاركت با بصیرت مردمان نیك اندیش پایتخت شور و شعور حسینی در طرح اكرام ایتام و محسنین میانگین سرانه ماهیانه فرزندان ایتام از محل كمك حامیان به بیش از 960 هزار تومان افزایش یافته است.

وی با اشاره به بهره گیری كمیته امداد از ظرفیت مراكز خیریه گفت: ایجاد و گسترش فعالیت های مراكز نیكوكاری از اهداف مهم كمیته امداد در بسترسازی برای افزایش مشاركت خیران در برنامه های توانمندسازی این نهاد بوده و تلاش می كنیم در قالب مراكز نیكوكاری جریان سازی و گفتمان سازی در حوزه انفاق، احسان و نیكوكاری تقویت شده و بسترسازی لازم برای پیوند بین توان اغنیاء به نیاز نیازمندان از این طریق انجام شود.

وی با اشاره به اینكه ایجاد مراكز نیكوكاری تخصصی نیز به منظور ارائه خدمات موثر در حوزه فقرزدایی و توانمندسازی به نیازمندان و اقشار آسیب پذیر از برنامه های مهم كمیته امداد استان زنجان در این بخش است، افزود: هدف از ایجاد مراكز نیكوكاری تخصصی فراهم كردن بسترهای لازم برای ارائه خدمات تخصصی و ایجاد هم افزایی در فرآیند توانمندسازی خانواده های مددجو بوده و تلاش می كنیم با ایجاد مراكز نیكوكاری كارآفرینی، تحصیلی و آموزشی، مسكن و... ایفای نقش همگانی در انجام مسوولیت های اجتماعی در قبال نیازمندان احیا شده و حمایت های اجتماعی از اقشار ضعیف و لازم الحمایه شكل گرفته و تقویت شود.

مدیركل كمیته امداد استان زنجان با بیان اینكه در حال حاضر 131 مركز نیكوكاری فعال در سطح استان زنجان با مدیریت داوطلبانه مردمی فعالیت دارند و تحقق 413 درصدی برنامه هدف گذاری شده كمیته امداد استان زنجان در حوزه فعالیت مراكز نیكوكاری در سال گذشته اشاره كرد و افزود: بر اساس آمارهای موجود میزان مشاركت خیران نیك اندیش زنجانی در برنامه های اجرایی این نهاد در مراكز نیكوكاری در سال گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل 182 درصد افزایش یافته است.

انتهای پیام/73005/ق
منبع خبر:
خبرگزاری فارس
   تاریخ: ۰۰:۴۹ - ۳۰/۰۱/۱۴۰۰   بازدید: ۱۷۴